Rådgivare - Second Line

Ellevio AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ellevio AB i Stockholm, Gävle, Linköping, Söderhamn, Bollnäs eller i hela Sverige

Vi är ett av Sveriges största elnätsbolag och tillsammans fortsätter vi att elektrifiera Sverige. Vi tror på en ljus och hållbar framtid, gör du? Hos oss blir du en del av en trygg och viktig framtidsbransch samtidigt som du får möjlighet att göra skillnad, växa som individ och ha riktigt kul på vägen!

Om rollen som Rådgivare till Second Line

Second Line-funktionen har den spännande uppgiften att via telefon och mejl bistå vår Kundservice i komplexa ärenden inom flera olika områden. Second Line hanterar också viktiga och prioriterade ärenden; exempelvis reklamationer, utredningar och annan administration. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en serviceinriktad och självgående roll som gör stor skillnad för Ellevios kunder. I rollen ingår också att driva kundens röst inom Ellevio; d v s att föra vidare kundsynpunkter, komma med förbättringsförslag i organisationen mm.

Second Line arbetar med olika typer av komplicerade ärenden inom olika processer som är kopplade direkt till kund. I det dagliga arbetet kommer du ha mycket kontakt med vår kundservice samt medarbetare inom Ellevio men också fastighetsbolag, elhandelsbolag och våra samarbetspartners. Du kan också involveras i pågående utvecklings- och processförbättringsarbete.

"Vi erbjuder dig ett varierande och ansvarsfullt arbete där du kommer få bygga upp din kompetens genom utbildning och praktiskt arbete för att bli expert, bollplank och vägvisare för vår kundservice. Du kommer bli en del av ett effektivt och kundserviceorienterat team. Vi ska ständigt arbeta med att förbättra och effektivisera, ta fram lösningar för att nå målen och ha en lärande organisation samt ett coachande förhållningssätt för att förbättra prestationer och fira framgångar och dela med sig av dem."

• Barbro Ronnedahl, Customer Service Manager

Vem är du?

För att du ska passa och trivas i rollen som Rådgivare är du en skicklig och självgående problemlösare med god analytisk förmåga. För dig är struktur viktigt och du har förmåga att tänka ett steg längre och gå utanför boxen när det behövs. Vi sätter värde på din förmåga att ta initiativ och att agera som en hjälpsam lagspelare i teamet och behåller det goda humöret i stressade situationer. Det är viktigt att du bidrar med ditt personliga ledarskap där noggrannhet och hög servicekänsla är ledorden.

Vi söker dig som:

• Trivs du i rollen som bollplank och expert där du också får lösa komplexa ärenden är det här en roll för dig.
• Du ska ha gedigen erfarenhet från kundservice och administrativt arbete.
• Du identifierar problematiken och förbättringsområden i dina kundärenden och de interna processerna och är intuitiv i din lösningsförmåga.
• Du besitter en hög social kompetens och håller gärna i kontakter med såväl kunder som kollegor.
• Dessutom uttrycker du dig mycket väl i tal och skrift
• Har goda kunskaper i MS Office.

Vilka är vi?

Vi utvecklar, underhåller och investerar i Sveriges elnät så att det finns trygg tillgång till el idag och i framtiden. Vi är stolta över vårt arbete och arbetar alla tillsammans för att Sverige inte bara ska lysa och fungera - utan för att det ska göra det på ett hållbart sätt.

Vi har tagit emot utmärkelsen Sveriges mest attraktiva arbetsgivare och även blivit utnämnda till Karriärföretag 2021, 2022 och 2023. Hos oss får du unika möjligheter att både påverka företaget i stort och din egen karriär. Vi är glada för att en stor del av våra anställda utvecklas internt. Här kan du möta några av våra medarbetare.

Våra värderingar; pålitlighet, engagemang och utveckling fungerar som vår kompass och vägleder oss i vår dagliga verksamhet, i varje möte och samtal, i enkla och svåra situationer. Mångfald och inkludering är en förutsättning för att vi ska lyckas med att nå våra mål. Vi ser olikheter som en tillgång och därför arbetar vi aktivt med att öka mångfalden bland våra medarbetare.

Vårt erbjudande till dig

Här kan du läsa om vårt erbjudande till våra medarbetare. Det är viktigt för oss att medarbetare trivs, känner engagemang och drivs av viljan att kontinuerligt lära nytt och utvecklas. Endast då kan vi tillsammans nå vår vision om en ljus och hållbar framtid.

Kontakt och information

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Barbro Ronnedahl på barbro.ronnedahl@ellevio.se eller vår rekryterare Alva Ejdsell på alva.ejdsell@ellevio.se eller på tel. 072-381 34 14. Känner du igen dig i beskrivningen ovan och vill vara med på vår resa framåt - skicka in ditt CV eller Linkedinprofil senast den 18/4. Vi avser att tillsätta tjänsten så snart vi hittar en bra match.

Då vi är en säkerhetsklassad verksamhet genomför vi alltid bakgrundskontroller på samtliga slutkandidater. Kontakta vår rekryterare om du vill ha mer information om våra bakgrundskontroller.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ellevio AB (org.nr 556037-7326), https://www.ellevio.se

Arbetsplats
Ellevio

Jobbnummer
7599230

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ellevio AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ellevio AB: