Rådgivande redovisningsspecialist till Klara Consultings spetskompetens-...

Klara Consulting Rekrytering och Interim AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
2022-09-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Rådgivande redovisningsspecialist till Klara Consultings spetskompetens-..." (publicerad 2022-10-17) ⬅️


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Klara Consulting Rekrytering och Interim AB i Stockholm, Täby, Vallentuna, Sigtuna, Strängnäs eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-09-12

Om tjänsten
Klara Consulting är framtiden för oss och snart även för dig! Som modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster är vår position på marknaden unik. Bolaget Klara Consulting utgör en stor satsning framåt och är en koncern bestående av före detta MPC Consulting, Klara Papper och JL Ekonomi. Dessutom ingår bolagen Ekonomiporten, IT-byrån Spree och marknadsföringsbyrån Nitea i koncernen. Dessa bolag har sedan april 2021 gått samman och bildar urstarka Klara Consulting och vi är idag över 160 personer. Välkommen till oss!

Klara Consulting erbjuder tjänster inom främst redovisning och lön men även inom fastighetsekonomi, rådgivning, revision, IT, marknadsföring och rekrytering.

Vårt affärsområde rådgivningstjänster erbjuder specialistkompetens inom redovisning och rapportering. Bland våra kunder finns många svenska och internationella bolag i olika branscher samt noterade bolag som ställer extra höga krav på rådgivningstjänster inom redovisning, rapportering och skatt. Tillsammans med kollegor och samarbetspartner löser vi våra kunders olika utmaningar med ansatsen "proaktiv rådgivning".

Du erbjuds:

• En sällsynt möjlighet till kontinuerlig kompetensutveckling för att spetsa dina kunskaper inom redovisning ytterligare .
• En flexibel och hybrid arbetsplats med ett nytt kontor i centrala Stockholm.
• En bra balans mellan arbete och fritid och möjlighet att själv välja din sysselsättningsgrad. Vill du jobba 50 - 75 eller 100 % - vi anpassar oss efter dig!

På Klara Consulting präglas stämningen av engagemang, samarbete och framåtanda. Du kommer bli en del av ett litet team som växer och du kommer att få en nyckelroll. Vi har goda förmåner och gör trevliga saker tillsammans så som AW:s, festligheter och kickoffs.

Att komma in i förändringens tid där positiva saker händer och få axla en nyckelroll som erfaren rådgivande redovisningsspecialist - det vill du inte missa!

Dina arbetsuppgifter
I rollen som rådgivande redovisningsspecialist jobbar du gentemot ett antal kunder som konsult med en bredd och variation i arbetsuppgifterna. Du kommer ta dig an vissa uppgifter av mer avancerad art med rådgivande- och specialistkaraktär, men också från och till jobba klart mer operativt och hands on.

Du kommer till exempel att:

• Ansvara för löpande rapportering och koncernredovisning gentemot kund
• Hantera årsbokslut, årsredovisning och deklarationer
• Ansvara för kvalificerad rådgivning inom redovisning, rapportering, skatt och moms
• Hantera uppstart samarbeten med nya kunder, onboarda, analysera behov och föreslå en väg framåt
• Hantera viss löpande redovisning och rapportering
• Få möjlighet till löpande kompetensutveckling utefter behov

Den här rollen passar dig som vill utvecklas från en "vanlig" roll som redovisningsekonom/redovisningskonsult och addera en meriterande touch på ekonomiarbetet. Här kan du låta kompetensutveckling, specialisering och rådgivningsfärdigheter bli en stor del av din nya verklighet.

Bakgrund:

Vi söker dig som:

• Har minst 5 års erfarenhet som redovisningsekonom. Extra meriterande med erfarenhet som redovisningskonsult
• Har erfarenhet av att ha jobbat med koncerner och koncernredovisning
• Har erfarenheter från regelverken K3 och IFRS
• Har relevant ekonomiutbildning. Extra meriterande om du är högskoleekonom eller har en YH-utbildning inom ekonomi
• Hanterar bokslut och rapportering självständigt
• Har goda kunskaper i ekonomisystem och Excel
• Talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat

Det är meriterande om du:

• Talar ett ytterligare språk så som franska, tyska eller spanska

Som person ser vi gärna att du är:

• Kommunikativ, Lösningsorienterad, Service minded, Lagspelare och Ansvarstagande

Praktisk information:

Start: Hösten 2022

Omfattning: 50- 100%, utefter dina önskemål

Lön: Fast enligt överenskommelse

Placering: Stockholm

Kontaktuppgifter: Vid frågor kontakta ulf.appelgren@klaraconsulting.se

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan komma att tas ned när vi har ett tillfredsställande urval.

Om företaget
Klara Consulting är framtidens helhetspartner inom ekonomi. Här jobbar 160 personer varje dag med att erbjuda marknadens bästa lösningar för bland annat redovisning, lön, rådgivning och rekrytering. Koncernen är nybildad och under såväl uppbyggnad som tillväxt. Här är ingen dag den andra lik och sky is the limit! Häng med på resan!

Varaktighet, arbetstid
Deltid Tillsvidareanställning med provanställning som start

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Klara Consulting Rekrytering och Interim AB

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Klara Consulting Rekrytering och Interim AB (org.nr 556360-0195), https://klaraconsulting.se/

Arbetsplats
Klara Consulting

Jobbnummer
6969913

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Klara Consulting Rekrytering och Interim AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Klara Consulting Rekrytering och Interim AB: