Räddningstjänsten Höga Kusten- Ådalen söker Controller

Räddningstjänsten Höga Kusten-Ådalen / Administratörsjobb / Kramfors
2018-10-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Räddningstjänsten Höga Kusten- Ådalen söker Controller" (publicerad 2018-10-30) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Kramfors, Härnösand, Mark, Sollefteå, Timrå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Räddningstjänsten Höga Kusten-Ådalen i Kramfors, Härnösand, Sollefteå eller i hela Sverige

Som controller kommer du att ingå i avdelningen för internt stöd, som även består av en löne-/ekonomiassistent samt en personalsamordnare. Vi är en flexibel och öppen organisation där du kommer att få stora möjligheter att själv kunna påverka dina arbets- uppgifter och din arbetssituation.

Tjänsten innebär att du har det övergripande ansvaret för att planera, leda och vidare- utveckla vår ekonomiska process. Allt ifrån den ekonomiska planeringen, budgetprocessen och löpande uppföljning till upprättande av delårsbokslut och årsredovisning. Den löpande redovisningen sker i samarbete med Kramfors kommun. Du skall vidare kunna presentera och förklara det ekonomiska läget, sammanställa statistik samt medverka i den övergripande resurssamordningen. Andra arbetsuppgifter som förekommer är att vara upphandlings- ansvarig, försäkringsfrågor samt medverka vid kommunikation på hemsida/intranät och sociala medier.

Vi söker dig som har en examen i civilekonomi eller har motsvarande kvalifikationer som vi bedömer som likvärdiga. B-körkort är ett krav och du har goda datakunskaper. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation

För att trivas i rollen som controller ska du vara flexibel och inte vara främmande för varierande arbetsuppgifter. Som person är du öppen, prestigelös, utåtriktad och har lätt för att kommunicera och samarbeta med människor både inom och utom organisationen. Du har även en god analytisk förmåga och förmågan att se och förklara kopplingen mellan ekonomi och verksamhet.

Andra egenskaper som vi värdesätter är att du har ett systematiskt arbetssätt, förmåga att följa upp, är resultatfokuserad och har en helhetssyn på verksamheten. Det är även viktigt att du som person kan skapa strukturer samt är engagerad, noggrann och ansvarstagande. Du måste kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Räddningstjänsten Höga Kusten - Ådalen är ett kommunalförbund mellan Sollefteå, Kramfors och Härnösand kommuner. Ledstjärnan för förbundet i alla sammanhang är att vi skall förtjäna uppdragsgivarnas och allmänhetens förtroende. Förbundet ligger i ett naturskönt område som är utsett till världsarv av FN-organet Unesco.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidareanställning, sex månaders provanställning kommer att tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse. Placering enligt överenskommelse.

Publiceringsdatum
2018-10-11

Ersättning
Lön enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-26
Ange följande referens när du ansöker: Controller

Kontakt
Andreas Hoff andreas.hoff@hka.se 0612-870 421

Företag
Räddningstjänsten Höga Kusten-Ådalen

Adress
Räddningstjänsten Höga Kusten-Ådalen
Järnvägsgatan 80
87234 Kramfors

Kontorsadress
Järnvägsgatan 80

Jobbnummer
4395972

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Räddningstjänsten Höga Kusten-Ådalen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Räddningstjänsten Höga Kusten-Ådalen: