Råd&Stöd, Leanlink söker administrativ assistent

Linköpings kommun, Ao Råd & Stöd verksamhet / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Linköpings kommun, Ao Råd & Stöd verksamhet i Linköping

Linköping är en av Sveriges snabbast växande kommuner och kännetecknas av högteknologi i världsklass, ett nytänkande universitet, goda kommunikationer och en livlig handel.
Linköpings kommun är en av Östergötlands största arbetsgivare, med ca 8000 medarbetare i en mängd olika verksamheter. Det är en spännande organisation att arbeta inom, där jämställdhet, mångfald och respekt för allas lika värde är en självklarhet. Det finns många anledningar att välja oss som arbetsgivare. Framför allt erbjuder vi stora möjligheter för dig att utvecklas, både i din yrkesroll och som individ. Linköpings kommun är också en arbetsplats där alla har inflytande och kan påverka. På så sätt skapar vi arbetsglädje och engagemang! Vi är en kommun där idéer blir verklighet - därför behöver vi dig!

Publiceringsdatum
2011-11-03

Arbetsuppgifter
Affärsområde Råd&Stöd med placering på Klostergatan 5 B.

Dina arbetsuppgifter
Uppdraget består av tre huvudområden: Kärnverksamhet, Ekonomi och Personal.
Arbetsuppgifterna innebär att ge administrativt stöd i de tre huvudområdena till berörda verksamhetschefer och till affärsområdes ledningen. Detta sker med hjälp av kommunens IT system Heroma, Agresso och EFS.I uppdraget ingår förutom löpande personal- och ekonomi administration även arkivering och diarieföring. Våra administrativa assistenter bistår verksamhetscheferna med att använda rekryteringssystemet Offentliga Jobb. I tjänsten ingår även att vara behjälplig vid schemaläggning.Rekrytering av kottidsvikarier ingår i tjänsten. Detta innebär att arbetsdagen börjar 7.30 de flesta dagarna i veckan.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasiekompetens. Är en mycket god organisatör, har lätt för att samarbeta med andra och sätter ett värde i att hålla en hög servicenivå.
Denna höga servicenivå skall omfatta såväl verksamhetschefer som medarbetare och övriga som man kommer i kontakt med.
Du skall besitta en mycket god administrativ förmåga och ha mycket goda kunskaper och lång erfarenhet av att arbeta i Heroma och i EFH. Goda kunskaper i de lagar, avtal och riktlinjer som är relevanta för uppdraget och underlättar arbetet. God kunskap inom områdena arkivering och diarieföring.
För att kunna ge bästa möjliga service till våra kommuninvånare eftersträvar vi en personalsammansättning som speglar mångfalden i Linköpings kommun.
Vi ser gärna sökande som bidrar till detta.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträdes snarast.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-11-17
För att underlätta vår handläggning av inkomna ansökningar använder vi en elektronisk ansökningsblankett som går via Offentliga Jobb AB. Lämnade uppgifter behandlas enligt Personuppgiftslagen (SFS 1998:204).
Vi välkomnar dig att lämna din ansökan genom att fylla i meritförteckning och ett personligt brev. Urval av ansökningar görs mot registrerade meriter och utbildningar som sedan matchas mot uppställda krav för den aktuella tjänsten.
Om du ej kan söka via Offentliga Jobb kontakta HR konsult Lena Svensson 013-263705.
Ange följande referens när du ansöker: A240439
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lena Svensson - HR konsult, 013-26 37 05
Jan Nyström - Administrativ assistent, 013-26 35 98

Facklig kontakt
Christer Holmström - Vision, 013-20 67 44

Företag
Linköpings kommun, Ao Råd & Stöd verksamhet

Adress
Linköpings kommun, Ao Råd & Stöd verksamhet
Affärsområde HR
58181 Linköping

Jobbnummer
1070924

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Linköpings kommun, Ao Råd & Stöd verksamhet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linköpings kommun, Ao Råd & Stöd verksamhet: