Purchasing & Product Manager
AB Electrolux / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos AB Electrolux i Göteborg,
Lilla Edet,
Malmö,
Stockholm eller i
hela Sverige Följ med oss där fantastiska konsumentupplevelser börjar!
På Electrolux Group, ett ledande globalt vitvaruföretag, strävar vi varje dag efter att forma livet till det bättre för våra konsumenter, våra människor och vår planet. Vi delar idéer och samarbetar så att vi tillsammans kan utveckla lösningar som ger ett njutbart och hållbart boende.
Kom med oss som du är. Vi tror att olika perspektiv gör oss starkare och mer innovativa. I vår globala gemenskap av människor från 100+ länder lyssnar vi på varandra, bidrar aktivt och växer tillsammans.
Till Electrolux Filter AB beläget i Nygård mellan Trollhättan och Göteborg, söker vi en operativ Inköps- och utvecklingschef gärna med erfarenhet av industriell verksamhet. Electrolux Filter är ett helägt dotterbolag till AB Electrolux med 24 anställda och en omsättning på 130 MSEK. Vi utvecklar, tillverkar och säljer påsar och filter till dammsugare. Du kommer arbeta i en miljö med god kamratskap, duktiga och erfarna kollegor med stor energi och glädje. Ständiga förbättringar är ett nyckelord i vår organisation.
Arbetsbeskrivning Inköps- och utvecklingschef
• Sätta konkreta mål för inköp, samt följa upp, kommunicera och synliggöra mål och resultat.
• Initiera, planera, leda och genomföra förbättringsprojekt inom inköp.
• Budgetansvar för materialkostnader.
• Sondering och valideringar av nya leverantörer och material
• Upprätta inköps- och leverantörsstrategier samt implementera dessa.
• Förhandla fram priser och avtal med leverantörer.
• Säkerställa att inköpt material uppfyller alla specifikationer och kvalitetskrav.
• Ansvarig för leverantörsregister.
• Driva utvecklingen mot mer miljövänliga produkter
• Ansvara för utarbetande av testmetoder, tester och tekniska rapporter,
• Processansvar leveranskontroll av nya insatsmaterial/inköpta produkter
• Löpande utveckling/konstruktion av produkterna efter produktivitets/kundkrav
• Delta i projekt
• Funktionellt personalansvar
• Rollen innebär en operativ roll i organisationen
• Ingå i ledningsgruppen
• Stödfunktion för inköp/förhandling finns att tillgå inom affärsområdet
Publiceringsdatum2024-03-08Kompetenser• Högskoleutbildning med teknisk eller ekonomisk inriktning.
• Dokumenterad erfarenhet inom strategisk upphandling och tekniskt inköp. Utbildning eller motsvarande erfarenhet inom förhandlingsteknik.
• Stödfunktion för inköp/förhandling finns att tillgå inom affärsområdet, om behov finns
• God strategisk förmåga.
• God teknisk kunskap.
• Grundläggande kunskap inom verksamhetsledningssystem ISO 9001, 14001
• God insyn gällande hållbarhetskrav krav från marknaden
• Förståelse för produktionsprocesser och produktionsteknik.
• Goda IT-kunskaper.
• Goda kunskaper i Engelska.
• Tjänsten ställer mycket höga krav på befattningshavarens personliga egenskaper. Befattningshavaren är driven och självständig med förmåga att se ett helhetsperspektiv. Personen måste ha god samarbetsförmåga samt en stark förmåga att bygga relationer.
• Krav på flexibilitet och servicevilja samt en god kommunikativ förmåga.
• Grundläggande kompetens rörande miljölagar.
• Meriterande är kunskap inom filtrering, återvunna material & processer gällande lagefterlevnad (compliance)
Vem är du?
För att trivas som inköps- och utvecklingschef hos oss är du van att utöva tydligt ledarskap men samtidigt ha nära till skratt. Vi erbjuder dig att jobba på en välkomnade arbetsplats med öppet klimat och närvarande kollegor och chefer. Ditt fokus är att utveckla och genomföra vår inköpsstrategi med fokus på kostnadsminimering och kvalitetssäkring, men också mot företagets övergripande mål.
Strong communication skills are important for the role, as you have many different contacts both within and outside the organization. Creating change requires the drive of both commitment and focus on results. Likewise, you identify and evaluate potential suppliers and negotiate agreements and prices. You will also place great emphasis on developing and maintaining our supplier relationships. Good and close relationships are crucial for us to succeed.
Your work will have a direct impact on our ability to deliver innovative solutions to our customers and shape the future of vacuum bags. You will have the opportunity to influence and shape our purchasing strategy and help us create an even stronger future!
Where you will be:
This position is based at the factory Electrolux filter AB in Nygård, Sweden.
Benefits highlights:
• We offer you the opportunity to work remotely to some extent.
• Discounts on Electrolux products and services
• Access to gym, wellness allowance
• Life insurance
As part of the Electrolux Group, we will continuously invest in you and your development. There are no barriers to where your career can take you.
Please submit your application in English.
Find more info here:
https://www.electroluxgroup.com/en/https://www.linkedin.com/company/electrolux/life/nordics/ Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-03-24
E-post:
cecilia.rizzo@electrolux.com Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare AB Electrolux (org.nr 556009-4178)
460 11 NYGÅRD
Arbetsplats Electrolux Filter
Jobbnummer 8528478
Observera att sista ansökningsdag har passerat.