Purchasing Manager

Saint-Gobain Ecophon AB / Inköpar- och marknadsjobb / Åstorp
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Åstorp, Bjuv, Klippan, Ängelholm, Helsingborg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Saint-Gobain Ecophon AB i Åstorp, Helsingborg, Växjö, Örebro, Stockholm eller i hela Sverige

Vår mission är att bidra till en bra arbetsmiljö för ögat, örat och själen.
Ecophon Group utvecklar, tillverkar och marknadsföra akustikprodukter och system för tak och vägg. Våra lösningar finns över hela världen, och uppfyller det ökande önskemålet om en bra ljudmiljö där människor arbetar och kommunicerar. Huvudkontoret ligger i Hyllinge, strax utanför Helsingborg. Egna produktionsanläggningar finns i Sverige, Danmark, Finland och Polen. Företaget ingår i den globala koncernen Saint-Gobain, som är ett av världens 100 ledande industriföretag.

Vi söker nu en Purchasing Manager till Ecophons centrala Purchasingavdelning. Avdelningen tillhör funktionen Supply Chain och har följande ansvarsområden:

• Teckna leverantörsavtal för direkt material
• Teckna avtal och avropa inköpta produkter (ex. trading artiklar, lego)
• Driva och samordna övriga inköp inom Ecophon (ex. maskininvesteringar, kontorsmaterial, konsulter)
• Utveckla samarbetet med centrala funktioner inom Saint Gobain

Publiceringsdatum
2013-01-25

Dina arbetsuppgifter
Som Purchasing Manager har du det yttersta ansvaret för att leda och utveckla avdelningen och dess arbete. Till din hjälp har du fyra medarbetare som du har personalansvar för. I rollen ingår att arbeta fram strategier och aktiviteter i syfte att:

• Stödja Ecophons ambitioner att öka innovationskraften och korta ledtiderna för framtagning av nya produkter
• Bidra till att förbättra Ecophons kritiska kundvärden (leverans i tid, minimera ledtider, förbättra kvaliteten och minska totalkostnaden)
• Utveckla och följa upp verksamheten, inom ramen för uppställda mål
• Uppfylla krav och rekommendationer från de standarder som Saint-Gobain tillämpar

Det är av stor vikt att du har viljan och förmågan att utveckla ett nära samarbete med både interna och externa parter såväl lokalt som globalt.

Bakgrund
Du som söker har en högskole- eller universitetsexamen (eller motsvarande erfarenhet) med några års arbetslivserfarenhet från en liknande befattning. Vi förutsätter att du har erfarenhet av förhandling och juridiska frågeställningar samt behärskar engelska i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper och kunskaper i Movex är meriterande.

Genom din tidigare erfarenhet är du självgående och trygg i din yrkesroll och kan ta egna initiativ. Du är engagerad i ditt och dina medarbetares arbete samt har förmågan att entusiasmera och stötta dina medarbetare. Som ledare trivs du med att leda genom frihet under ansvar, samtidigt är du tydlig, organiserad och leder mot klara mål. Du har hög grad av servicekänsla och arbetar affärsmässigt. Som person är du social, drivande och kommunikativ.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på Ecophons huvudkontor i Hyllinge utanför Helsingborg. Antalet resdagar uppskattas till cirka 40 dagar per år. Du rapporterar till Supply Chain Manager och ingår i Supply Chains ledningsgrupp.

Mer information
Martin Perlaki, Supply Chain Director, svarar gärna på dina frågor. Unionen representant är Madelene Cannerhagen. Du når dem båda på +46 42 17 99 00.

Sök tjänsten via vår hemsida: www.ecophon.com/career senast 2013-02-15.

Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Saint-Gobain Ecophon AB

Adress
Saint-Gobain Ecophon AB
Box 500
26061 HYLLINGE

Kontorsadress
Yttervägen
Hyllinge

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 042-179900

Jobbnummer
1449045

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Saint-Gobain Ecophon AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Saint-Gobain Ecophon AB: