Purchasing Administrator
Lyko Group AB (publ) / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lyko Group AB (publ) i Stockholm,
Solna,
Tyresö,
Täby,
Västerås eller i
hela Sverige Wroooom! Hör du? Det är Lyko som lagt in ytterligare en växel mot att bli störst inom beauty. Det tog oss elva år att omsätta vår första miljard, men bara ytterligare två år att nå våra andra. Vi siktar på att nå 10 miljarder 2028, det är ett högt uppsatt mål och vi tar stora kliv framåt. Samtliga affärsområden hjälps åt på sitt vis för att bana vägen dit och med gemensamma krafter är vi övertygade om att vi kommer att nå hela vägen fram. Inköp spelar en mycket viktig roll genom att vara länken mellan våra leverantörer och kunder. Det är här vi säkerställer att vi har relevant sortiment till relevanta priser, vilket är direkt kopplat till vår lönsamhet! Vi söker dig som vill axla rollen Purchasing Administrator och bli en del av vår inköpsorganisation. Är du grym på att administrera, älskar att hålla koll på alla detaljer och får en kick av att vara "ordning och redan" när alla runt dig springer snabbt? Är du i början av din karriär eller har något års erfarenhet av arbete inom administration och vill utveckla dina kunskaper inom inköp? Läs mer om rollen nedan.
"Det låter ju spännande! Kan ni berätta mer om tjänsten?"
I rollen kommer du att tillhöra vår inköpsorganisation och arbeta nära våra inköpare. Som inköpsadministratör stödjer du inköpsorganisationen med administrativt arbete i våra interna processer och är den som håller i trådarna för att se till att de administrativa processerna flyter smidigt. I rollen får du insyn i alla områden inom inköp. Du hanterar och följer upp alla varuleverantörsfakturor och jobbar löpande i våra inköpsrelaterade system såsom Jeeves och Medius. Då och då undrar vi "vad har hänt här egentligen?!" och, japp, då är det bara att lyfta luren och reda ut frågetecknen med våra leverantörer så allt blir glasklart igen!
Om vi ska göra det lite tydligare kommer du att arbeta med att:
- Följa upp och hantera leverantörsfakturor
- Stödja inköpsorganisationen med administrativt arbete i våra interna processer
- Kontakta leverantörer när vi till exempel behöver kompletterande faktura- eller kreditunderlag
- Hantera reklamationer
- Administrera artiklar
"Okej! Vem är det ni söker då?"
Som en del i ett sammansvetsat team är det viktigt att du är prestigelös, har lätt för att kommunicera med dina kollegor och är självgående i dina arbetsuppgifter. För att lyckas i rollen gäller det att du har ordning och reda. Att du är grym på löpande hantering av administrativa uppgifter goes without saying. Med din noggrannhet och ansvarstagande natur är du den som hanterar detaljerna utan att tappa fokus på det stora målet - att skapa inköpsmagi!
Vi söker dig som:
- Är en stark administratör och en noggrann "doer"
- Är grym på att samarbeta med inköpsteamet och andra kollegor
- Talar och skriver svenska och engelska utan problem
- Har vana att jobba i olika affärssystem. Har du erfarenhet av Jeevs eller Medius är det ett plus i kanten!
"Check! Låter fantastiskt, men hur tänker ni kring vardagspussel och placering?"
Detta är en heltidstjänst med placering i antingen Vansbro eller Stockholm. Dina närmsta kollegor i teamet samt chef jobbar i Vansbro samtidigt som inköpsorganisationen som helhet har sin placering på båda orter. Det kan därför förekomma resor mellan våra två huvudkontor! Förresten kanske du undrar hur vi tänker kring hybridarbete? Minst tre dagar i veckan vill vi att du är på plats på något av våra kontor - de andra två är upp till dig. En härlig mix som skapar goda förutsättningar för samarbete och flexibilitet tycker vi! Vill du veta mer om hur det är att jobba hos oss - kika in våra karriärsidor!
På Lyko tror vi att vem du är och vad du har för förmågor är viktigare än din tidigare erfarenhet, så var inte rädd att söka även om du inte bockar av allt i vår önskelista! I linje med det har vi skrotat kravet på CV och personligt brev och använder oss istället av urvalsfrågor och tester när vi rekryterar. Vi hoppas att det ger dig en bättre möjlighet att visa vad du går för inom de områden som är viktiga för oss och vet att det även ger objektivare, schystare och mer rättvisa rekryteringar!
Låter som rätt utmaning för dig? Ansök idag eller allra senast 25 februari 2024. Urvalet kommer att ske löpande. Har du frågor om tjänsten maila till rekryterande chef Maria Ström,
maria.strom@lyko.com. Välkommen med din ansökan!
Psst! Eftersom vi inte vill att några personuppgifter ska riskera att hamna på vift så tar vi inte emot ansökningar via mail utan ansöker gör du enkelt genom att klicka på "Ansök nu". Lycka till!
Lyko är en hårvård- och skönhetspecialist med ambition att förändra branschen.
Ersättning Fast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Lyko Group AB (publ) (org.nr 556975-8229),
https://lyko.com/sv Arbetsplats Lyko
Jobbnummer 8466290
Observera att sista ansökningsdag har passerat.