Purchaser / Orderadministratör - Inköp / Procurement

Avanzera AB / Kontorsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:
Vi söker en orderadministratör till ett längre uppdrag. Systemintegratören Cygate är en del av TeliaCompany-koncernen och driver en egen konsultverksamhet och återförsäljer tekniska lösningar till stora och små kunder över hela Sverige. Cygate har 700 anställda och 20 lokalkontor i hela Sverige. Tjänstens placering är på Cygate och Telias huvudkontor i Solna, norr och Stockholm med goda kommunikationer.

Uppdraget förväntas starta inom kort och pågå sex månader med chans till förlängning och anställning hos företaget.

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Avanzera och jobba ute hos kund. Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön innevarande månad, friskvårdsbidrag samt betald semester.


Arbetsuppgifter:
Som Purchaser på Cygate kommer din huvudsakliga uppgift vara att registrera orders och hantera inköp av produkter och tjänster. Vi hanterar ordern i dess helhet vilket innebär att:

• hantera inkommande beställningar från bolagets webshop och företagets säljare
• administrera beställningar mot både svenska och internationella leverantörer samt interna uppdrag mot den egna konsultorganisationen
• kontera fakturor från leverantörer
• bevaka leveranser
• arbeta parallellt i flera olika ekonomi- och faktureringssystem

Vid din sida har du ett team med 15st orderläggare vars gemensamma främsta uppgift är att stötta företagets säljkår och hantera kundernas beställningar. Avdelningen genomgår löpande en hög grad av förändring och vi tittar hela tiden på hur vi kan effektivisera och automatisera vårt arbete ytterligare.


Din bakgrund:
Vi söker dig som hunnit arbeta i några år, trivs att arbeta administrativt och också har ihärdigheten att vara noggrann även om arbetet emellanåt är rutinartat. För att passa i denna roll är det viktigt att du är ansvarstagande, strukturerad och tycker att ordning och reda är viktigt. Vi vill att du har:

• siffersinne och snabbhet i att registrera uppgifter, även numeriskt
• god datorvana och erfarenhet av samtida arbete i olika affärssystem som tex Visma, Palette och ServiceNow. Även Telsims, Lokus, och 1B är meriterande
• erfarenhet av order- och inköpshantering samt förståelse för det ekonomiska flödet, bokslutsprocessen och fakturahantering
• både svenska och engelska i tal och skrift
• vana att arbeta i breda roller med mycket samarbete och kundservice

Erfarenhet från IT branschen, något partneradministrationssystem eller licenshantering är det en fördel, även inventeringsarbete.

Vi söker dig som är social, utåtriktad. Det är viktigt att vara stresstålig för att klara de arbetstoppar vi har under året. Vi söker dig som är driven, har skinn på näsan och tycker det är roligt att lära sig nya saker och system. Du gillar att bidra till förbättringar i arbetet både vad gäller rutiner och systemstöd samt att du ger det lilla extra för att leverera bra service. Vi värdesätter hög arbetsmoral, professionellt arbete och engagemang.



Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Publiceringsdatum
2018-11-12

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-11
Ange följande referens när du ansöker: 1118
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Klingberg 08-54528307

Företag
Avanzera AB

Adress
Avanzera AB
Box 853
10137 Stockholm

Kontorsadress
Box 853

Jobbnummer
4452795

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera AB: