Psykolog eller socionom med handledarkompetens
Stockholms kommun / Socialsekreterarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla socialsekreterarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Stockholm är landets ledande tillväxtregion. Det kräver en arbetsmarknad där arbetsgivare kan rekrytera den kompetens de behöver och där stockholmarna har möjlighet att byta bransch, komma tillbaka i arbete eller studera vidare. Arbetsmarknadsförvaltningen ansvarar för stadens samlade
arbetsmarknadsinsatser och vuxenutbildning - kommunal vuxenutbildning inklusive utbildning i svenska för invandrare, särskild utbildning för vuxna och yrkeshögskola.
Arbetsplatsbeskrivning
Vuxenutbildning svarar mot individens och arbetsmarknadens behov och skapar möjlighet att gå vidare till högre studier eller slutföra sina gymnasiestudier.
Vuxenutbildning Stockholm ansvarar för både den vuxenutbildning som tillhandahålls i egen regi och den som tillhandahålls genom externa anordnare. De skolformer som omfattas är grundläggande och gymnasial kommunal vuxenutbildning, yrkesutbildning inom yrkeshögskolan samt Lärvux. Avdelningen ansvarar också för lärlingsverksamheten. Studieteamets uppdrag riktar sig till vuxna elever som har behov av stöd och extra anpassningar inför studierna på kommunal vuxenutbildning samt utbildning i svenska för invandrare (sfi). Teamet består av en enhetschef och tretton medarbetare som innehar följande tvärprofessionella kompetenser; leg arbetsterapeuter, kurator, specialpedagoger, studie- och yrkesvägledare samt en legitimerad psykolog. Till teamets förfogande finns även en administratör samt en IT-samordnare på deltid.
Publiceringsdatum2020-03-25Dina arbetsuppgifterDu kommer att arbeta i ett tvärprofessionellt team vars syfte är att verka för en tillgänglig lärmiljö. Som visstidsanställd psykolog, eller socionom med handledarkompetens i Studieteamet kommer du att arbeta med elever inför studier samt på konsultativ nivå gentemot skolor. Tjänsten är på ett år, men behovet kan komma att bli längre. Arbetet omfattar även att hålla i pedagogiska caféer, workshops då med fokus på tillgängliga psykosociala lärmiljöer.
KvalifikationerVi söker dig som är legitimerad psykolog eller examinerad socionom.
Teamet består av flera olika professioner och höga krav kommer att ställas på din samarbetsförmåga. Meriterande är om du har erfarenhet av att handleda olika typer av samtal. Vi förutsätter att du har ett intresse för IKT och digital utveckling i skolans värld.
Som person är du kommunikativ och inlyssnande och van att anpassa din kommunikation utifrån mottagaren. Du trivs i en självständig roll, är nyfiken på att lära nytt och har ett konsultativt förhållningssätt . Då tempot stundtals kan vara högt ser vi att du är bra på att själv strukturera och prioritera bland dina arbetsuppgifter. Viktigt är att du trivs med att arbeta såväl självständigt som i tvärprofessionella team. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan!
Övrig informationHär kan du läsa om de
https://jobba.stockholm/formaner/ som du får del av som anställd hos oss.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillträde: Enligt överenskommelse och ett års visstidsanställning Visstidsanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-04-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStockholms kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/1402".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)
Arbetsplats Stockholms Stad, Arbetsmarknadsförvaltningen
Jobbnummer 5166335
Observera att sista ansökningsdag har passerat.