Prototypkoordinator till Scania Powertrain Purchasing

Scania / Kontorsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scania i Södertälje, Huddinge, Järfälla, Stockholm, Sollentuna eller i hela Sverige

Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar.

Scania Purchasing ansvarar för globalt inköp till Scanias samtliga anläggningar samt till viss del även för andra märken inom Traton Group. Det globala inköpsansvaret är centraliserat till Södertälje, där vi sitter i nyrenoverade lokaler nära både pendeltåg, regionaltåg och bussar. Powertrain Purchasing är den avdelning som fokuserar på artiklar till motor, växellåda och axlar, både sådant som vi konstruerar själva och leverantörskonstruerade komponenter

Till vår inköpsgrupp Project Master Team söker vi nu en prototypkoordinator som har till uppgift att säkerställa hemtagning av prototyper i de olika utvecklingsprojekten.

Publiceringsdatum
2018-12-18

Arbetsuppgifter
I rollen som prototypkoordinator kommer du säkerställa att allt prototypmaterial som inköparna orderlagt levereras i rätt kvantitet, i rätt tid och till rätt plats. Du sammanställer även status och följer upp att prototyper orderläggs enligt deadlines. Du jobbar proaktivt med leveransbevakning i direktkontakt med våra leverantörer.

En viktig del av arbetet är att representera inköp i utvecklingsprojekten och där vara delaktig i projektplanering och svara för inköps input till projekten samt presentera avvikelser på tvärfunktionella pulsmöten. I ditt arbete kommer du att ha många kontaktytor och samarbeta med inköpskollegor, R&D, transportföretag och självklart våra leverantörer.

Du förutsätts vara aktiv i förbättringsarbetet och hela tiden utmana våra processer och arbetssätt för att kontinuerligt förbättra dessa.

Profil
Vi söker dig som är nyutexaminerad högskole- eller civilingenjör med ett starkt intresse för teknik och att göra bra affärer. Du ser detta som ett steg in på Scania och Scania Purchasing. Alternativ har du redan erfarenhet från Scania eller liknande tjänster på andra företag och ser detta jobb som nästa steg i din karriär.

För att vara framgångsrik i rollen krävs det att du är resultatinriktad, analytisk och har förmåga att driva flera uppdrag parallellt på ett strukturerat sätt. Du har förmåga att jobba långsiktigt och proaktivt för att kunna förbättra och effektivisera vår verksamhet och för att på bästa sätt kunna stötta ansvarig inköpare. Du trivs med att ta initiativ, arbeta självständigt och driva förändring och utveckla den roll du befinner dig i.

Då tjänsten även innebär flera gränssnitt både internt och externt bör du tycka om att samarbeta och träffa nya människor. Du kan också på ett tydligt sätt kommunicera och kravställa och du är flytande i engelska och svenska, i både tal och skrift.

Vi erbjuder dig

Respekt för individen är ett av våra kärnvärden och för rätt person som tar eget ansvar för sin utveckling erbjuder Scania många verktyg för en spännande karriär. Sverige eller utomlands, specialist eller ledare - du väljer. Vi erbjuder kompetensutveckling från första dagen via vårat eget utbildningscenter med både interna och externa kurser.

Som anställd har du även tillgång till en komplett träningsanläggning och våra egna pendlarbussar som tar dig till och från Cityterminalen i Stockholm eller Liljeholmen direkt till vår anläggning i Södertälje varje dag. Vi har även en rad andra förmåner som exempelvis personalbil till en förmånlig kostnad, resultatbonus, flexibel arbetstid, lunchförmåner till reducerat pris och mycket mer.

För ytterligare information kontakta gärna:

Sandra Gustavsson rekryteringsspecialist, 08-553 50395 till och med 22 december eller Anders Larsson, manager för Project Master Team, 08-553 524 35 från och med 2 januari 2019.


Ansökan
Din ansökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior. Sista ansökningsdag är 6 januari 2019.

Vi ser fram emot din ansökan som beskriver dig själv samt hur du kan bidra till Scanias fortsatta framgång.

Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder leder vi övergången till ett hållbart transportsystem. Under 2017 levererade vi 82 500 lastbilar, 8 300 bussar samt 8 500 industri- och marinmotorer till våra kunder. Vi omsatte närmare 120 miljarder kronor, varav 20 procent utgjordes av servicerelaterade tjänster. Scania grundades 1891 och finns idag representerat i mer än 100 länder, och har drygt 49 000 medarbetare. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige, med filialer i Brasilien och Indien. Produktion sker i Europa, Latinamerika och Asien, med regionala produktcentra i Afrika, Asien och Eurasien. Scania ingår i Traton Group. För ytterligare information, besök www.scania.com.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt ök.
Enligt ök.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Scania

Adress
Scania
Scania CV AB
15187 Södertälje

Kontorsadress
Scania CV AB

Jobbnummer
4515164

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scania

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scania: