Projektstrateg
Region Jönköpings län / Administratörsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Jönköpings län i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Regional Utveckling
Regional utveckling är en del av Region Jönköpings län som ansvarar för att leda och samordna arbetet med länets utveckling och tillväxt inom områden som: demografisk utveckling, globalisering, klimat, miljö och energi, social sammanhållning, hållbar utveckling, samhällsplanering och tillgänglighet, kompetensförsörjning, attraktivitet och livsmiljöer, innovation och företagande och internationellt samarbete.
Vi söker
Vi söker en driven och samarbetsorienterad projektstrateg till enheten för Regional utveckling. Ditt jobb blir att långsiktigt skapa kapacitet för en utökning och breddning av tillväxtmedel i länet. Tillsammans med ledning och övriga medarbetare arbetar du för att regionen, länets kommuner, företag, civilsamhället eller andra aktörer söker och får projekt som bidrar till länets utveckling i enlighet med den regionala utvecklingsstrategin. Du kommer också att arbeta med uppföljning och redovisning av regionala tillväxtmedel.
Du har en högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig eller ekonomisk inriktning eller högskoleutbildning som tillsammans med erfarenhet bedöms likvärdig. Du har stor erfarenhet av att arbeta med projekt, både projektledning, projektansökningar och projektredovisning. Du har en strategisk förmåga att utifrån uppdrag och mål se möjligheter och entusiasmera och engagera andra.
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder ett omväxlande och stimulerande arbete med stort ansvar och möjlighet att på riktigt bidra till tillväxt och utveckling i Jönköpings län.
Läs gärna mer om vilka förmåner vi erbjuder:
http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/För att du ska trivas hos oss
För att trivas hos oss är du strategisk, mål-, resultat- och lösningsorienterad samt initiativtagande. Du är flexibel, stabil och har förmågan att se helheten före detaljerna.
Detta värderar vi högt
Vi värdesätter ansvarstagande, uthållighet och en personlig mognad.
God förmåga att uttrycka dig i tal och i skrift.
Förmåga att snabbt sätta dig in i nya sammanhang.
Erfarenhet och överblick över olika stödformer som t.ex. EU:s strukturfonder och gärna även EU: s sektorsprogram.
Så här gör du om du är intresserad
Välkommen med din ansökan senast den 30 september 2020. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Marie Brander, sektionschef internationellt samarbete, tfn 076-132 28 61.
Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.
För ett bra liv i en attraktiv region. Bakom den visionen finns Region Jönköpings län med 10 000 anställda och 344 000 invånare i 13 kommuner. Regionens verksamhet utgörs av hälso- och sjukvård, tandvård och regional utveckling. Region Jönköping läns hälso- och sjukvård är en av Sveriges bästa. Tack vare ett strategiskt arbete och goda medarbetare placeras regionen i jämförelser oftast bland de bästa landstingen och regionerna i landet. Där människor lever behövs hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, utbildning, kultur och arbeten. Företag är beroende av rätt utbildade medarbetare och en bra infrastruktur. Region Jönköpings län har ansvaret för både hälso- och sjukvård och den regionala utvecklingen - ett gyllene läge att förena hälso- och sjukvård med tillväxtinsatser, skaparkraft och entreprenörskap.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare, 100%, Tillträde Enligt överenskommelse -
Publiceringsdatum2020-09-10ErsättningFast lön. Kollektivavtal finns.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagREGION JÖNKÖPINGS LÄN
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "R148/20".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Jönköpings Län (org.nr 232100-0057)
Arbetsplats Region Jönköpings län
Jobbnummer 5353271
Observera att sista ansökningsdag har passerat.