Projektstöd HR - Interim Stockholm
NXT Interim Stockholm AB / Ekonomichefsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos NXT Interim Stockholm AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Järfälla,
Sollentuna eller i
hela Sverige Kort beskrivning av uppdraget
Program Rufus, Projektstöd HR SSC
Innehåll och uppdragets omfattning
Program Rufus syftar till att se över samt implementera nya processer, arbetssätt och systemstöd inom HR-området. Som en del av programmet etableras och utvecklas ett HR Shared Service Center (HR SSC) för support inom personaladministration och lön.
Personen skall ingå i Projekt HR SSC inom Program Rufus och skall med driv proaktivt genomföra följande aktiviteter:
• Driva, samordna och administrera intern transition av dokumentation och arbetsuppgifter från annan organisation hos vår kund till HR SSC
• Bidra i utveckling av supportprocesser och i detaljering av gränssnitt gentemot andra parter
• Bidra i arbete med att säkra att HCM-processer som helhet levereras till förvaltningen i HR SSC, och stötta i framtagande av relevanta arbetsbeskrivningar för HR SSC
• Bidra och stötta projektteamet i varierande typer av analyser och arbetsuppgifter
• Följa upp och bidra i att rapportera vid projektmöten
Eftersom arbetet är komplext med många intressenter kräver detta en person som kontinuerligt och proaktivt säkrar att leveranser sker samt förankras med rätt personer hos vår kund.
Genomförande av uppdraget :
Heltid på vår kunds kontor i Stockholm, Umeå eller Göteborg, alternativt från distans över Teams.
Resultat (vad önskas uppnå, leveranskrav)
Processer och arbetsrutiner dokumenterade, mötesanteckningar och sammanställningar gjorda enligt standard och i tid, beslutsunderlag framtagna och säkrade med rätt intressenter i tid och enligt vid var tid specificerade krav, dokumentation av workshops.
Tidplan
Uppdraget löper i första hand fram till 30/6 2023.
Kunskapsöverföring
Programmet utförs helt integrerat med vår kund och kompetensöverföring sker därför löpande på daglig basis. Samtlig dokumentation överlämnas löpande och efter slutförd leverans till vår kund. De förbehåller sig rätten att använda sig av eventuellt framtaget strukturkapital såväl under som efter avslutat Program.
Dokumentation
Alla leverabler dokumenteras enligt tillsammans med vår kunds överenskomna format. Kravspecifikation:
Utbildning och erfarenhet
* Akademisk examen inom relevant område
* Erfarenhet från stora komplexa projekt
* God analytisk förmåga
* God förmåga att lära nytt och att samarbeta samt kommunicera i många olika konstellationer (i tal och skrift)
* Strukturerat arbetssätt med god administrativ förmåga
* Initiativtagande och självgående
* Erfarenhet av SuccessFactors eller Visma HR+8
* Erfarenhet från HR-området är ett plus
Svenska är ett krav
Visst låter detta som ett spännande uppdrag?
Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan inkluderat ett svenskt CV som matchar vår kunds önskemål.
Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort.
NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen.
Vi är verksamma inom HR, IT, och Finans och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring,
remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.
Varaktighet, arbetstid
Projektstöd HR - Interim Stockholm Projektstöd HR - Interim Stockholm
Publiceringsdatum2022-09-19ErsättningProjektstöd HR - Interim Stockholm
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-09-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNXT Interim Stockholm AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare NXT Interim Stockholm AB (org.nr 559277-4078)
Kontakt Annika Svanström
annika.svanstrom@nxtinterim.se Jobbnummer 6995088
Observera att sista ansökningsdag har passerat.