Projektsekreterare Segeås Vattendragsförbund & Vattenråd, dammar
Svedala kommun / Hälsoskyddsjobb / Svedala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla hälsoskyddsjobb i Svedala,
Staffanstorp,
Vellinge,
Trelleborg,
Skurup eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Svedala kommun i Svedala Har du ett stort intresse och engagemang för miljöfrågor och vill arbeta för att förbättra vattenkvalitén i vattendrag och sjöar och för att öka den biologiska mångfalden? Vi söker nu en kollega som vill vara med i Svedalas samarbetsprojekt Segeåprojektet.
Svedala kommun växer och rustar nu för framtiden. Hos oss arbetar du i en expansiv kommun som värdesätter öppenhet, hållbarhet, engagemang och mod. Svedala kommun ligger mitt i Öresundsregionen med både Malmö, Lund och Köpenhamn inom nära räckhåll. Med tågstationen mitt i Svedala är det lätt att pendla.
Uppdrag
Segeåprojektet är ett samarbetsprojekt mellan Burlöv, Lund, Malmö, Staffanstorp, Svedala, Trelleborg och Vellinge kommuner. Projektet arbetar med konkreta åtgärder för att förbättra vattenkvalitén i vattendrag och sjöar och för att öka den biologiska mångfalden inom alla våra avrinningsområden. Läs gärna mer om oss på segea.se.
Projektteamet består idag av en projektledare och en projektsekreterare och ska utökas med ytterligare en projektsekreterare och en administratör och organisatorisk tillhör vi strategisk planeringsenhet.
Uppdraget som projektsekreterare innebär att genomföra själv eller i samarbete med dina kollegor olika typer av projekt med varierande inriktningar såsom dammar & våtmarker, filterbädd & biotopsskyddade åtgärder, bräddningsmagasin, biologisk mångfald & ekosystemtjänster och rekreation.
• inventering av gamla anlagda våtmarker
• finna nya lämpliga ställen för våtmarker eller andra typer av vattenrestaureringsåtgärder
• att ha kontakter med markägare och se var nya projekt kan anläggas
• själv eller tillsammans med konsult projektera och tillse att dammar och våtmarker blir genomförda på intresserade markägares marker
• söka medel för projekt och rapportera till bidragsgivare
• göra årsredovisningar för projekt
• slutrapportera projekt
• söka tillstånd från myndigheter
• informationsprojekt i form av föreläsningar
Kompetens
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom exempelvis limnologi, vattenresurslära, ekologi, naturvetenskap och/eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Har du kunskaper i projektering, gärna av våtmarker samt tidigare erfarenhet av liknande uppdrag ser vi det som meriterande. För att lyckas i denna roll bör du har bra ordningssinne, god datavana, behärska GIS samt god kännedom om miljöbalken och LOU, lagen om offentlig upphandling. Har du erfarenhet av entreprenadupphandling är det en fördel.
För att trivas hos oss bör du ha lätt för att samarbeta, ta nya utmaningar på ett positivt sätt och vara en öppen och utåtriktad. Du gillar att träffa människor och hålla föredrag och och förmedla kunskap. Vi ser gärna att har ett pedagosiskt sätt och tidigare erfarenhet av lära ut kunskap och inspirera andra inom miljöfrågor. Uppdraget ställer krav på god kommunikationsförmåga och du bör också ha lätt för att uttrycka dig på svenska i såväl tal som skrift. B-körkort är ett krav för tjänsten.
Vill du göra skillnad för vår miljö genom att väcka intresse för miljöfrågor och samtidigt som du på nytänkade sätt ser möjligheter till utvecklande av våra dammar och våtmarker? Då kan du vara den vi letar efter!
Publiceringsdatum2022-04-11Arbetstid och varaktighetTillsvidaretjänst på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningIndividuell lönesättning tillämpas.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning tillämpas.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSvedala kommun
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Svedala kommun (org.nr 212000-1074),
https://www.svedala.se/ Kontakt Fredric Palm, Strategisk planeringschef
fredric.palm@svedala.se Jobbnummer 6527616
Observera att sista ansökningsdag har passerat.