Projektsamordnare - Telge Bostäder

Telge Bostäder AB / Byggjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla byggjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Telge Bostäder AB i Södertälje

Vågar du välja att växa med en hel stad? Har du en byggteknisk bakgrund och är naturligt strukturerad och systematisk? Gillar du att ha kundfokus och är en god kravställare och medarbetare? Då kan det vara precis dig vi letar efter som projektsamordnare till Telge Bostäder. Vågar vi välja varandra?



Så här säger Rickard Segh, rekryterande chef, om rollen: Som projektsamordnare på Telge Bostäder har du kunden i fokus medan du stöttar våra projektledare genom att ta fram underlag för beslut och genomförande, samt hanterar kundrelationer innan, under och efter projekt. Tillsammans skapar vi förutsättningar för utveckling av Södertälje och våra områden. Det här är en roll där rätt person ges möjlighet att påverka och göra skillnad i vår verksamhet och i förlängningen för våra hyresgäster.



Arbetsuppgifter och ansvar Som projektsamordnare kommer du att delta i framtagandet, beredningen och skapandet av underlag för smidigt kundhanterande i projektgenomförande. Du kommer att hantera och se till att uppgifter finns att finna och att dom är uppdaterade/rätt i fastighetssystem samt tillträdessystem. Du kommer också att hantera och reglera hyresgästfrågor i fastighetssystem, hjälpa till med att avisera hyresgäster i andra små projekt och se till att info kommer ut internt till de olika enheterna. Målet är att se kundens behov innan kunden har behovet samt att bistå projektledare i projekt med kundens behov.

Andra arbetsuppgifter du kommer att stöta på: Driva och genomföra mindre rutinmässiga projekt och sakfrågor i projekt som biträdande åt projektledare.
Vara sammanhållande gällande garantifel, entreprenadkontakter under garantitid.
Utveckla och skapa arbetsprocesser, rutiner och checklistor för arbetets genomförande.
Deltar på byggmöten, vid behov.
Hantera flytt av kund inom tillträdessystem i samband med projektgenomförande.
Avstämning med övrig organisation gällande direkta kundfrågor/relationer.
Bevaka att rätt status finns gällande projekt i projektportalen.
Kommunicera med externa parter gällande hyresgästrelaterade frågor.
Ansvarar för att erfarenheter rörande kundrelation återges inom organisation efter utförda projekt.
Ha en tät dialog med våra boende och förvaltande organisation gällande boendenära sakfrågor.


Vi är Telge Bostäder Telge Bostäder är mer än bara tak, golv och väggar, vi bygger och utvecklar socialt hållbara hem för framtiden. Just nu jobbar vi extra mycket med att komma närmare våra hyresgäster - en utvecklingsresa vi hoppas du vill vara med oss på! Vi är också HBTQI-certifierade och jobbar aktivt med inkludering, mångfald och social hållbarhet.





Vår önskelista Vi är nyfikna på dig! För att vara aktuell till den här tjänsten bör du ha en byggteknisk bakgrund och erfarenhet från en liknande, kundintensiv, roll, samt kan hantera fastighetssystem både för uttag av data och uppdatering. Som person har du kunden i fokus, är trygg i dig själv och växlar enkelt mellan att vara kravställare och lagspelare. Du är noggrann och har enkelt för att kommunicera i tal och skrift. Du är handlingskraftig, systematisk och strukturerad och tycker om att driva frågor framåt med ett personligt engagemang. Du kan hantera flera projekt i olika faser med transparens och värdeskapande för bolag och kund. Du behöver också känna igen dig i våra kärnvärden öppen, enkel, personlig och modig. Bra svenska i tal och skrift, mycket goda kunskaper i Office-paketet och B-körkort är andra förmågor som behövs för den här tjänsten.

Plus i kanten Ingen är perfekt, men om du har kunskap och eller erfarenhet av en eller flera av följande är det ett plus: Vitec; Mercur; kontrakt/ hyresavtal, samt byggteknisk kunskap.

Hör av dig idag! Vänta inte, vi vill veta mer om dig! Vi gör intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så ansök därför så snart som möjligt, allra senast 12 december 2022.

Ta kontakt Undrar du något om tjänsten? Då ska du prata med rekryterande chef Rickard Segh, 08-550 210 86. Har du frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta Linda Smedenborn, HR-strateg, på 08-550 212 75. Fackliga kontaktpersoner på Telge är Sanne-Liv Olsen för Vision och Anders Lindgren SACO, du når båda på 08-550 220 00.

Våga välja Telge Kom och jobba i expansiva och färgstarka Södertälje kommun! Här väntar 100 000 invånare på att du ska göra skillnad i deras vardag, och 870 medarbetare väntar på sin nya kollega. Telge är leverantören med en hel kommun som både arbetsgivare och kund. Vi är koncernen som ger det mesta av det bästa inom bostäder, fastigheter, energi, nät, tillväxt, återvinning, hamn och inköp. Som förvandlar vår vinst till Södertäljebornas, bokstavligen och dagligen, för att skapa ett bättre, smartare och mer hållbart samhälle än någonsin. Frihet under ansvar, karriärsutveckling, kollegial gemenskap, bra förmåner och lean-tänk. Det är saker som våra medarbetare gillar lite extra med att jobba just hos oss.

Varaktighet, arbetstid
enl ök enl ök

Publiceringsdatum
2022-11-08

Ersättning
enl ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Telge Bostäder AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Telge Bostäder AB (org.nr 556411-0616), http://www.telge.se

Jobbnummer
7149731

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Telge Bostäder AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Telge Bostäder AB: