Projektlogistiker till Luleå

Infranord / Inköpar- och marknadsjobb / Luleå
2012-03-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Projektlogistiker till Luleå" (publicerad 2012-04-10) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Infranord i Luleå, Solna, Sundbyberg, Stockholm, Örebro eller i hela Sverige

Att arbeta inom järnvägssektorn är viktigt för samhällets utveckling och ett mycket betydelsefullt arbete, både nu och i framtiden. Vi strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhållet i övrigt och ser därför att både kvinnor och män i olika åldrar och med olika bakgrund söker till oss.

Uppdrag

Som Projektlogistiker arbetar du på ett av våra regionkontor med att förse våra interna kunder och projekt med produkter, såväl varor som tjänster både direkt produktionsmaterial och förnödenheter. Upphandling av mark- och anläggningsentreprenader kan förekomma.  

Du är kontaktytan i anbudsarbete och i projektens genomförande. Vissa beställningar hanterar du själv medan andra beställningar (inom definierade produktområden) styrs vidare till centralt inköp. 

Arbetssätt och ansvar

Du ser till att inköpen sker på ett kostnadseffektivt, rationellt och affärsmässigt sätt mot leverantörer, entreprenörer och interna kunder, med ett helhetsansvar för materialförsörjningen i fokus.

Du planerar logistikflöde i projekten, gör avrop från tecknade ramavtal, gör prisförfrågningar och förhandlar priser med leverantörer och entreprenörer och tecknar logistikavtal med Trafikverket Materialservice. Du har ett "kundansvar" gentemot platschefer, ett helhetsansvar för projektens anskaffningar och ansvarar för kontakterna med Strategiskt inköp och Materiallogistiker om mer komplexa avtal och med de Operativa inköparna i beställningscentralen.

Tar emot och sorterar/fördelar regionens materialbehov och styr behoven till rätt operativ inköpare/projektlogistiker i inköpssystemet.

Utöver detta arbetar du med bl.a. med leveransbevakning, fakturakontroll, dokumentation och avvikelsehantering av de beställningar som du skapat.

Publiceringsdatum
2012-03-21

Kompetenser
Lämplig utbildning är minst eftergymnasial utbildning inom teknik alternativt ekonomi eller annan lämplig erfarenhet från inköp/logistikområdet. Erfarenheter från inköp inom entreprenadbranschen (främst mark och anläggningsarbete) är meriterande.

En affärsmässig inställning och stort affärsmässigt driv och vara mål- och resultatinriktad och nå respektive projekts mål i både anbuds- och genomförandeskedet.

Stor servicekänsla och sinne för noggrannhet. Du måste aktivt och självständigt kunna arbeta för att nå de mål som gemensamt sätts upp inom enheten.
Vi strävar efter att ständigt utveckla och förbättra oss och vår verksamhet, du måste därför trivas i en miljö där förändring är ett naturligt tillstånd och du vill vara med att utveckla Infranords logistikverksamhet.

God kommunikationsförmåga, då en stor del av vardagen handlar om kontakter med platschefer, arbetsledare och leverantörer. En strukturerad problemlösare med sinne för ordning och reda.

Arbetet kräver att du är van att använda datorn som arbetsredskap med goda kunskaper i Windows Office-programmen och erfarenhet i att arbeta i större affärssystem.

Logistikenhetens verksamhet är rikstäckande och våra projekt drivs över hela landet. Arbetet medför vissa resor till projektens etableringar och leverantörer i huvudsak inom regionen, men resor över hela landet samt till dotterbolagen i Danmark och Norge kan förekomma. Övernattning i samband med dessa resor förekommer.

Välkommen med din ansökan!!!

Arbetstider och omfattning
Heltid/Tillsvidare

Ersättning
Enl. övernskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-04-15
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Chef Anskaffning: Stefan Ytterbom, +46 010-121 1908, +46 070-8762087
Facklig representant: Jan-Olof Styf, +46 010-121 4326, +46 070-2394326
Facklig representant: Jörgen Lundström, +46 010-121 1686, +46 070-7247901
Facklig representant: Lars-Erik Mott, +46 010-121 3307, +46 070-3169429
Facklig representant: Ted Modén, Ledarna, +46 010-121 7470, +46 076-7986934

Företag
Infranord

Adress
Infranord
Box 1803
17141 Solna

Jobbnummer
1193360

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Infranord

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Infranord: