Projektledare Verksamhetsutveckling

Jerrie AB / Datajobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jerrie AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Öckerö eller i hela Sverige

På Willhem jobbar vi för att både hus och människor ska må bra. Som ett av de ledande bostadsbolagen i Sverige är vår vision att skapa hyresbostäder där människor trivs och kan känna sig stolta över sitt boende. Vi är ett företag med långsiktiga ambitioner för såväl kunder och fastigheter som för våra medarbetare. Nya idéer inom service, fastighetsutveckling, hållbarhet och digitalisering ska göra oss till Sveriges mest nyskapande bostadsbolag. Huvudkontoret ligger i Göteborg och drygt 230 personer arbetar hos Willhem. Ägare är Första AP-fonden.

Willhem har sedan starten haft en stark tillväxt. Totalt äger och förvaltar bolaget 25 000 hyresbostäder på 13 orter i Sverige indelad i tre regioner. Samordningen mellan regionerna leds av en fastighetsdirektör och varje region leds av en regionchef. Centralt på huvudkontoret i Göteborg arbetar ett 50-tal personer som stöd till verksamheten. Du kommer att tillhöra utvecklingsavdelningen som är en viktig motor i bolagets utvecklingsarbete och centralt stöd till regioner och orter. Dina närmaste kollegor på avdelningen har specialistkompetens inom fastighetsutveckling, energi, drift, kundservice och inköp, vilka du förutom orterna och ledning kommer ha ett nära samarbete med.

Uppdrag & ansvar

Rollen är en dedikerad projektledare vilket innebär att driva verksamhetsprojekt från början till slut. Syftet med rollen är att identifiera, utveckla och implementera nya mer kvalitativa och digitaliserade arbetssätt i organisationen. Det kan tex handla om att omsätta verksamhetsbehov till lösningar, processförbättringar eller effektivare styrning. En del av arbetet fokuserar på att utnyttja IT-stöd bättre för att öka affärs-och kundnytta. Projekten kan handla om att förbättra effektiviteten i redan befintliga system genom ökad användning, såväl som att utveckla fastigheterna med hjälp av digitala system och lösningar anpassade till kundernas och medarbetarnas framtida behov. Många av projekten är kopplade till IT och utveckling av systemstöd, vilket innebär ett naturligt nära samarbete med bolagets IT avdelning. Din roll blir att arbeta fram ett tydligt mål och syfte, säkerställa kund - och verksamhetsbehov, planera, säkerställa de rätta resurserna, implementera och att genomföra, samt därefter göra en tydlig överlämning till förvaltningen. Som grund i allt arbete på Willhem finns fokus på en hållbar utveckling. I rollen ingår budgetansvar och du rapporterar till bolagets utvecklingschef.

Egenskaper & erfarenheter

Du har någon form av akademisk utbildning och har flera års dokumenterad erfarenhet av projektledning, gärna med erfarenhet av att arbeta med IT projekt. Du behöver inte ha erfarenhet från fastighetsbranschen men att du har arbetat i ett snabbrörligt, växande bolag tidigare är en fördel. Vi värdesätter att du har en teknisk förståelse men det viktigaste för att lyckas i rollen är din förmåga att hålla i helheten och samordna och implementera flera projekt parallellt i organisationen. Som person är du positiv och leveransfokuserad med en förmåga att ställa tydliga krav, planera samt driva projekt i mål. Vidare har du en god förmåga att skapa ett gott samarbetsklimat, fördela uppgifter, motivera och driva både projekt och projektmedlemmar framåt.

Du bör även vara duktig på att hantera risker, följa upp och rapportera projektstatus till projektets intressenter samt skicklig på att kommunicera till verksamheten i övrigt. Eftersom krav- och processutveckling ingår i ansvaret krävs en stark analytisk förmåga och stor passion för utvecklingsarbete och förändringshantering. Du är lösningsorienterad och prestigelös. Din placering är på huvudkontoret i centrala Göteborg.

Willhem arbetar aktivt med värdegrunden. Allt vi gör genomsyras av våra värderingar Värdeskapande, Affärsmässiga, Kundfokuserade, Nyskapande och Ansvarsfulla. Det är värderingar som du måste dela och känna dig inspirerad av för att vara rätt person för rollen.

Publiceringsdatum
2017-07-05

Så ansöker du
Välkommen att söka tjänsten med CV och personligt brev via jerrie.se. Har du frågor, kontakta gärna rekryteringskonsult Helena Bruman som du lättast når v.27 och 32, tel 0735-405262. Du kan också mejla dina frågor till helena.bruman@jerrie.se. Urval och intervjuer kommer att ske i augusti. Sista ansökningsdag är den 20 augusti.

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jerrie AB

Adress
Jerrie AB
Odinsgatan 9
41103 Göteborg

Kontorsadress
Odinsgatan 9

Jobbnummer
3591912

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jerrie AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jerrie AB: