Projektledare till Servicekontorets Fastighetsavdelning

Landskrona stad, Servicekontoret / Byggjobb / Landskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla byggjobb i Landskrona, Svalöv, Kävlinge, Helsingborg, Bjuv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landskrona stad, Servicekontoret i Landskrona

I Landskrona stad arbetar vi efter vår värdegrund BRA, där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar. BRA är fundamentet som alla våra medarbetare bär med sig i sitt arbete och sina möten med kommuninvånare, kollegor, myndigheter och andra aktörer. Vi har ett professionellt och respektfullt bemötande, oavsett vem vi möter. Vi strävar kontinuerligt efter att bli en mer attraktiv och jämlik arbetsgivare, där vår värdegrund avspeglar sig i all vår verksamhet.Vi vet, att olikheter bland oss medarbetare berikar och utvecklar. Med vår personalpolitik skapar vi en BRA arbetsplats där du känner arbetsglädje och stolthet, har inflytande, lust att lära och möjlighet att utvecklas. Och det är - precis som vår värdegrund - BRA
VÄLKOMMEN TILL OSS!

Publiceringsdatum
2011-08-15

Arbetsuppgifter
Fastighetsavdelningen har genom kommunstyrelsen ansvar för en stor del av stadens verksamhetslokaler. Vårt uppdrag är att till stadens verksamheter erbjuda lokaler och service baserad på en hållbar samhällsutveckling. Avdelningen består av sammanlagt 8 medarbetare och förvaltar en yta på ca 230 000 kvm varav 50 000 kvm är inhyrda. Fastighetsskötsel utförs idag i samverkan med Fritids- och kulturförvaltningen samt stadens parkförvaltning.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att i stor utsträckning arbeta självständigt med avdelningens nybyggnadsprojekt, större ombyggnader och renoveringar. Som projektledare har du ett ansvar för kontakten med våra nuvarande och blivande hyresgäster samt löpande kontakter med konsulter och myndigheter. Det innebär bl a
• Vara projektledare
• Medverka i framtagande av programhandlingar och utredningar
• Upprätta investerings- o hyreskalkyler
• Ansvara för framtagande av förfrågningsunderlag
• Genomföra upphandlingar enlig LOU
• Kontaktperson och kunna vara ombud i entreprenader

Kvalifikationer
Du har
• Erfarenhet från projektledning (projekt större än 15 miljoner)
• Arbetat med LOU-upphandling
• Självständigt drivit projekt med konsulter och entreprenörer
• Stort ekonomiskt kostnadsmedvetande, sinne för budgetarbete
• Förmåga att uttrycka dig skriftligt och muntligt korrekt, kopplat till avtal och entreprenader
• Erfarenhet av förhandlingar och avtalsskrivning
• Goda entreprenadjuridiska kunskaper
Du är
• Flexibel i ditt förhållningssätt med en god förmåga att samarbeta
• En person som kan arbeta självständigt med stark egen drivkraft
• Analytisk i ditt arbetssätt
En stor del av ditt arbete handlar om möten med människor så det är viktigt att du har en högt utvecklad social kompetens. I botten på ditt agerande ligger en helhetssyn på fastighetsägarrollen. Att tänka efter före är för dig en självklarhet.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Heltid Tillsvidareanställning Tillsv.anst

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-09-18
Vill du läsa om våra förmåner som anställd i Landskrona stad - gå in på landskrona.se/Jobba hos oss
Ange följande referens när du ansöker: A229998
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Benny Ahnelöv, 0418-47 08 02

Facklig kontakt
Fackliga företrädare nås via växeln

Företag
Landskrona stad, Servicekontoret

Adress
Landskrona stad, Servicekontoret
261 80 LANDSKRONA
26180 LANDSKRONA

Jobbnummer
1002614

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landskrona stad, Servicekontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landskrona stad, Servicekontoret: