Projektledare till inköp
Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Kristinehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Kristinehamn,
Storfors,
Nacka,
Degerfors,
Karlskoga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Kristinehamn,
Storfors,
Nacka,
Degerfors,
Karlskoga eller i
hela Sverige Vill du jobba inom inköp? Har du en utbildning inom industriell ekonom eller logistik? Då kan den här tjänsten var något för dig!
Publiceringsdatum2020-09-29Om tjänstenVi söker för kundsräkning en projektledare till ett föräldravikariat. Du kommer tillhöra kundens Supply chain och du arbetar med att koordinera pågående aktiviteter inom source change-processen, det vill säga byte av leverantör.
Som projektledare har du ett nära samarbete med kundens kvalitetsteam och dess strateger i att följa upp hur respektive aktivitet inom source change fortlöper. Du är den som ansvarar för att samla denna gruppering, följa upp status, dokumentera arbetet och hålla i interna möten vid source change. Utifrån detta möte koordinerar du sedan actions till respektive område och säkerställer samtidigt att vi klarar utsatta leveranstider. Du har även viktiga interface till övriga inom Supply chain samt andra funktioner på företaget både lokalt och globalt. Rollen innebär även externa interface med exempelvis leverantörer.
Source change-processen är väldefinierad och arbetsgången är utformad för att vara kompatibel, du förväntas därmed följa nuvarande struktur. För att lyckas i detta får du introduktion i source change-processen samt supply chain. Resor till leverantörer kan förekomma, men det är inget som är aktuellt i dagsläget.
Om dig
Vi söker dig som har en universitetsutbildning inom industriell ekonomi, logistik eller liknande. Har du ett par års arbetslivserfarenhet från liknande roll, gärna inom projektledning är det meriterande. Då kunden är ett internationellt företag är det viktigt att du har en god förmåga att tala och skiva engelska.
Viktigt för tjänsten är:
• att du har en förmåga att driva dig själv och andra i rätt riktning
• att du har ett strukturerat arbetssätt och förmåga att följa processer
• att du har en god samarbetsförmåga och smidig kommunikation
Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet.
Om Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Att vara konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård
Om anställningen
Tjänsten som projektledare är en visstidsanställning med start omgående och den löper på i ca 1 år.
Om ansökan
Tjänsten har start omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
Vänligen notera att vi i våra processer använder videointervjuer,tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Sara Pagré via 054-771 85 47 alt sara.pagre@adecco
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
info@adecco.seVälkommen med din ansökan!
Sökord
Projektledare, inköp, Supply chain, industriell ekonomi, Logistik, Adecco, Kristinehamn, jobbjustnu
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-10-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAdecco Sweden AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-33137".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
http://www.adecco.se/ Jobbnummer 5378974
Observera att sista ansökningsdag har passerat.