Projektledare till Gemensam lön
Ovanåkers Kommun / Administratörsjobb / Ovanåker
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Ovanåker,
Hofors,
Sandviken,
Hedemora,
Gävle eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ovanåkers Kommun i Ovanåker Projektledare till Gemensam lön
Är du en erfaren projektledare som är lyhörd och har förmågan att skapa delaktighet och ta tillvara andras kompetenser? Nu söker Hälsinglands kommuner tillsammans en projektledare för projektet Gemensam lön.
Projektet Gemensam lön handlar om att Bollnäs, Hudiksvall, Ljusdal, Ovanåker, Nordanstig och Söderhamns kommuner tillsammans ska upphandla ett gemensamt personal- och lönesystem. Under samma projekttid ska fem av dessa kommuner dessutom införa en gemensam löneadministration. Målet är att det ska finnas en gemensam löneadministration 2022.
Du kommer bli anställd i den kommun som passar dig bäst att utgå ifrån.
Publiceringsdatum2020-07-16Dina arbetsuppgifterIdag har kommunerna totalt två olika personal- och lönesystem, båda med självservice som grund.
Huvuduppdraget för den här projektledarrollen är att ta fram förutsättningar för en kostnadseffektiv och driftsäker gemensam löneadministration. Det innebär även att ta fram underlag och förutsättningar för implementering av ett gemensamt personal- och lönesystem. Du som projektledare ser även till att genomföra upphandlingen samt implementera det gemensamma systemet.
Arbetsuppgifter som ingår i din roll som projektledare är bland annat att:
- Upprätta tidsplan för uppdraget
- Genomföra konsekvensanalyser
- Kartlägga
- Definiera vilka funktioner/tjänster en gemensam löneadministration ska innehålla
- Ta fram förslag på hur en gemensam administration kan organiseras vad gäller ledningsmässigt, kompetens, lokaler och så vidare
- Utreda förutsättningar för gemensam lönesupport
Det är du som leder och organiserar arbetet och i det kommer du att jobba tillsammans med löneadministratörer, systemförvaltare, kommunernas nätverk för upphandling, PA-konsulter och olika IT-funktioner som finns i kommunerna. Det är ni som tillsammans genomför det här uppdraget.
Du kommer rapportera till styrgruppen som består av kommunernas personalchefer.
KvalifikationerFör att trivas i den här rollen är du en person som är trygg i projektledarrollen och har erfarenhet av projektledning. Att du tar ansvar, kan planera, organisera och prioritera ditt arbete ser vi som en självklarhet. Här är ingen dag den andra lik och det förutsätter att du har ett lösningsfokuserat förhållningssätt, med hög samarbetsvilja för bästa resultat.
Vi ser du:
- Är strukturerad
- Är lyhörd
- Skapar delaktighet och har förmåga att skapa motivation
- Att du tar tillvara på andras kompetenser
Tjänsten ställer höga krav på din kommunikativa förmåga och att du är duktig på att dokumentera.
Har du erfarenhet inom området lön är det meriterande.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-08-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagOvanåkers kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/42".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ovanåkers kommun (org.nr 212000-2304)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats 212000-2304
Jobbnummer 5297726
Observera att sista ansökningsdag har passerat.