Projektledare till fastighetsstaben

Uppsala kommun / Byggjobb / Uppsala
2023-03-31
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Projektledare till fastighetsstaben" (publicerad 2023-05-14) ⬅️


Visa alla byggjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Uppsala kommun i Uppsala, Södertälje eller i hela Sverige

Fastighetsstaben

Är du vår nästa projektledare? Har du erfarenhet av att driva mindre och större byggprojekt? Då kan du vara den vi letar efter till tjänsten som byggprojektledare på fastighetsstaben. Välkommen med din ansökan!

Fastighetsstaben ansvarar för att tillhandahålla ändamålsenliga, hållbara och kostnadseffektiva lokaler och bostäder till nämnderna. Genom både lång- och kortsiktig planering av lokal- och bostadsbestånd stödjer Fastighetsstaben nämnderna i utvecklingsarbetet och ökar deras förutsättningar att fokusera på kärnverksamheten. Fastighetsstaben säkerställer att tillgänglighetsperspektivet tas om hand vid beslut om nyproduktion eller större fastighetsrenoveringar.

Fastighetsstaben ombesörjer att det egenägda fastighetsbeståndet brukas och förvaltas på ett ändamålsenligt, hållbart och kostnadseffektivt vis. Fastighetsstaben utgör motpart till hyresvärd vid inhyrningar och representerar samtliga nämnder i fastighetsrelaterade frågor. Fastighetsstaben sköter avtalshantering samt säkerställer att lokaler och bostäder förvaltas enligt avtal. Genom att utveckla den ekonomiska uppföljningen av kommunens fastigheter skapas ökad kostnadskontroll på förvaltningsnivå.

Ditt uppdrag
Du kommer att ansvara för att projektets planering, rapportering och genomförande sker i enlighet med projektplanen. Du leder projektgruppen mot uppsatta mål och driver processen framåt. Du följer upp budget, tidplan och rapporterar status och avvikelser till projektets styrgrupp. Du ansvarar också för att dokumentera och göra löpande risk- och intressentanalyser. Du skapar tydlighet och säkerställer fungerande organisation och arbetssätt inom projektet.

Publiceringsdatum
2023-03-31

Bakgrund
Vi söker dig som har en relevant eftergymnasial utbildning, exempelvis till högskole- eller byggingenjör. Du behöver också ha byggprojektledarutbildning.

Det är ett krav att du har minst 5 års erfarenhet av arbete med byggprojektledning. Du har dokumenterad erfarenhet av mindre och större projekterings- och byggledning samt erfarenhet av att skriva rapporter och utredningar. Du behöver också ha erfarenhet av ekonomisk uppföljning i projekt och goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av upphandling enligt LOU och det är en fördel om du har arbetat i en politiskt styrd organisation.

Du behöver också ha B-körkort och vana av att arbeta i Office 365 och Excel. Vi förutsätter att du har kunskaper inom entreprenadjuridik, PBL, BBR och relevanta kapitel i AML. Har du också kunskaper inom GVK eller OVK är detta meriterande och även om du har tidigare vana från arbete i fastighetssystem, AutoCad eller kalkylprogram.

Som person har du lätt att fatta beslut utifrån tillgänglig information och agera därefter. Du tar initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat. Du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Benn Liljestrand, gruppchef, 018-727 47 25

Facklig kontakt
Akademikerförbundet SSR/SACO, Maria Persson, 018-727 24 24
Akavia Jonny Eliasson, 018-727 22 12
Kommunal, 010-442 88 20
Sveriges ingenjörer, Peter Nõu, 018-727 16 95
Vision, Liselotte Ehn, 018-727 49 49

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, trygghet, säkerhet och beredskap, kansli samt enheten för omvärld och ledningsstöd. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att samordna och driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KSN-2023-01070".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Uppsala kommun (org.nr 212000-3005)

Jobbnummer
7611828

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Uppsala kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Uppsala kommun: