Projektledare till Arbetsmarknadsenheten
Krokoms Kommun / Administratörsjobb / Krokom
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Krokom,
Östersund,
Åre,
Strömsund,
Ragunda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Krokoms Kommun i Krokom Du kommer att arbeta med att utveckla befintliga och skapa nya arbetstillfällen för personer som står utanför arbetsmarknaden. Arbetet innebär att samverka med integrationsenheten, socialtjänsten och övriga verksamheter i kommunen. Externt kommer du att samarbeta med bl.a. Arbetsförmedlingen, Regionförbundet och några av länets övriga kommuner. Du förväntas hitta kreativa lösningar inom kommunens verksamheter så att flera arbetslösa kommunmedborgare kommer ut i arbetslivet.
Projektet kommer till stor del att handla om att utveckla redan befintliga anpassade arbetsplatser såsom Återbrukets verksamhet i samarbete med Återvinningen och servicetjänster inom vården. Dessutom finns målet att starta upp och utveckla en eller flera nya arbetsplatser som anpassas utifrån de arbetslösas behov. Månatlig skriftlig rapportering och ekonomiredovisning ingår i arbetsuppgifterna.
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning eller kvalifikationer och erfarenheter som bedöms likvärdiga för arbetsuppgifterna.
Du har förmågan att självständigt driva, förbättra och utveckla verksamheter. Du har en helhetssyn och ser till det bästa för kommunens medborgare. Du är insatt i hur både kommun, myndigheter och det privata näringslivet samspelar och du kan avgränsa, planera och strukturera upp ditt arbete.
Rollen som projektledare innebär kontakt med andra verksamheter, kommuner och aktörer. Du bör vara utåtriktad, lösningsinriktad och kreativ. Du har förmåga att arbeta självständigt, strukturerat och utvecklande. Du är duktig på att kommunicera muntligt och skriftligt med både individer och samverkanspartners.
Det är meriterande om du har erfarenhet av projektledning eller motsvarande samt om du har kännedom om Krokoms kommuns förutsättningar, möjligheter och utmaningar.
B-körkort är ett krav.
Vi söker nu en projektledare till vårt tvååriga projekt Öppen Arena med start hösten 2017. Projektet syftar till att utveckla befintliga samt skapa nya anpassade arbetstillfällen för personer som har svårt att komma in på arbetsmarknaden. Öppen Arena är ett projekt som ägs av Regionförbundet i Jämtlands län tillsammans med kommunerna Krokom, Strömsund, Östersund, Ragunda och Bräcke.
Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livskvalitet, framtidstro och tillväxt. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Kommunen växer befolkningsmässigt och här finns storslagen natur och gott om utrymme.
Inom Socialförvaltningens Individ- och familjeomsorg (IFO) finns Arbetsmarknadsenheten som ansvarar för- och samordnar kommunens arbetsmarknadspolitiska insatser.
Vill du vara med och utveckla och skapa en Öppen Arena, då är det dig vi söker!
Varaktighet, arbetstid
Projektanställning på heltid under två år med tillträde enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2017-06-15Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-07-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKROKOMS KOMMUN
AdressKROKOMS KOMMUN
Offerdalsvägen 8
83580 KROKOM
KontorsadressOfferdalsvägen 8
Jobbnummer 3558021
Observera att sista ansökningsdag har passerat.