Projektledare till affärsområdet Digitalization Partner!

Anna Hedin / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Anna Hedin i Stockholm, Solna eller i hela Sverige

Dina arbetsuppgifter
Är du driven och brinner för att hjälpa kunderna att ta nästa steg i utvecklingen av sin digitalisering? Då är du Softronics nya projektledare!

Företagets framgångskoncept bygger på dess goda förmåga att hjälpa kunderna att digitalisera sina processer och sina verksamheter så att de kan bli ännu mer framgångsrika. Du kommer att ingå i affärsområdet Digitalization Partner där du välkomnas av ett framångsrikt team som peppar, har kul och gör mycket saker tillsammans. Som anställd här jobbar du i teknikens framkant inom olika teknikområden och branscher. Affärsområdet har en öppen atmosfär där du finner stark gemenskap och chans till delaktighet samt möjlighet att påverka.

Som projektledare kommer att ha en central roll där du arbetar nära både ditt team och ledningen för affärsområdet. Du kommer att leda våra projektteam där ni arbetar med senaste tekniken och tillsammans utvecklar lösningar med och för våra kunder. Projekten varierar i karaktär och komplexitet vilket ger dig förutsättningarna att utvecklas i din yrkesroll.

Din profil
Kvalifikationer:
• Utbildning inom computer sience eller liknande, alt. motsvarande erfarenhet
• Ca 3 års erfarenhet av projektledning
• Har erfarenhet av att leda utvecklingsprojekt
• Erfarenhet att arbeta nära både webbutvecklare och systemutvecklare
• Har lätt för att ta in krav och leda diskussioner med beställare från verksamheten och kommunikation
• Har förmågan att identifiera och ta vidare nya affärsmöjligheter
• Svenska obehindrat i tal och skrift

Vi ser gärna att du har erfarenhet av flertal av nedanstående:
• CMS-system exempelvis EPI Server, Wordpress, Umbraco, InVision
• Agila arbetsmetoder såsom Scrum och Kanban och/eller produktägarskap
• Metodiker så som ITIL, PM3, PROPS, PRINCE2, PPS
• Atlassian Jira och Confluence
• Känna till områden såsom Microsoft Azure, Power BI, Office365, Sharepoint


Som person är du trygg och lyhörd som kan leda ditt team och kundens beställare mot önskat resultat. Du är van att arbeta nära kunden och har förmågan att hjälpa en ovan beställare igenom projektet, från kravspecifikation till implementation i verksamheten. Det är en självklarhet för dig att ha kontroll på projektens affärsaspekter då du har ansvar för att projektet når sina mål inom budget. Du trivs i en roll med många kontaktytor och jobbar alltid efter kundfokus. Med engagemang och en stark ansvarskänsla kan du både driva ditt eget arbete och arbeta med problemlösning i grupp.

Sista ansökningsdag
Urval och intervjuer sker löpande, så ansök redan idag!

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig, Anna Hedin på mail: anna.hedin@maxkompetens.se eller via telefon: 073 056 55 54

Vi ser fram emot din ansökan!

Om oss
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och vi finns på 10 orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 500 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Maxkompetens Sverige AB är noterat på Nasdaq First North under kortnamnet MAXK och i koncernen ingår elevhälsabolaget SkolPool Sverige AB och ekonomi och redovisningsbolaget Multiekonomerna.

Om kunden

Vad erbjuder Softronic dig?

Softronic är ett företag med såväl bredd som djup. Vi finns i många olika branscher och tar ofta stora åtaganden vilket gör att vi har långa och nära relationer med våra kunder. Exempel på några av våra kunder: 1177 (Vårdguiden), Länsstyrelsen Västra Götaland, Naturvårdsverket, Stockholms läns landsting. Exempel på våra egna produkter: CM1 (system mot penningtvätt).
Hos oss hittar du kollegor som kommer direkt från högskolan och kolleger med lång erfarenhet, många småbarnsföräldrar, män och kvinnor i en bra mix. Hos oss kan du helt enkelt jobba i alla skeden i ditt yrkesliv. Vi sitter i helt nya moderna lokaler i Hammarby sjöstad (Hammarby Kaj 10A). För oss i affärsområdet Digitalization Partner är det viktigt att du tycker det är kul att gå till jobbet och satsar även på sociala aktiviteter för att få dig att trivas.

I våra nybyggda lokaler i Hammarby Sjöstad jobbar en mix av kvinnor och män från olika generationer och bakgrunder. Många är småbarnsföräldrar, några kommer direkt från högskolan och andra har utvecklats inom företaget i tio år eller mer. Vi är noga med att alla ska känna sig inkluderade och arrangerar därför ett stort antal sociala aktiviteter som tilltalar alla olika intressen.
Våra kunder är främst tunga företag, organisationer och myndigheter som alla ställer höga krav på vår produkt. De möter hela tiden nya digitala problem som skapar nästa utmaning och möjlighet för dig.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-02-23

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-31
Ange följande referens när du ansöker: 6219
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Hedin anna.hedin@maxkompetens.se 073-056 55 54

Företag
Anna Hedin

Adress
Anna Hedin
Hantverkargatan 25 B
11221 Stockholm

Kontorsadress
Hantverkargatan 25 B

Jobbnummer
3983288

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Anna Hedin

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Anna Hedin: