Projektledare tidiga insatser

Uppvidinge kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Uppvidinge
2016-07-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Projektledare tidiga insatser" (publicerad 2017-10-27) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Uppvidinge, Växjö, Alvesta, Lessebo, Vetlanda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Uppvidinge kommun, Socialförvaltningen i Uppvidinge, Högsby eller i hela Sverige

Uppvidinge kommun är kommunens största arbetsgivare med cirka 800 anställda. I våra verksamheter jobbar vi efter värdeorden mod, tolerans och kreativitet. Vi vill att våra anställda ska känna stor delaktighet och att det ska finnas utrymme för kreativitet, flexibilitet och utveckling. Dina idéer är betydelsefulla. Hos oss har du möjlighet att verkligen göra skillnad för kommunens invånare.

Att våra anställda känner arbetsglädje och har god hälsa är viktigt för oss. Därför satsar vi på hälsofrämjande insatser.

Välkommen med din ansökan och välkommen till en kommun med ett blomstrande näringsliv, ett rikt föreningsliv och närhet till naturen!

Publiceringsdatum
2016-07-08

Arbetsuppgifter
Uppdraget
Du kommer att utforma arbetsmetoder/åtgärdsförslag på hur Uppvidinge Kommun kan arbeta med förebyggande och tidiga insatser, för att barn- unga och deras familjer i kommunen får förutsättningar att få en bra uppväxt och att få utveckla de förmågor som krävs för att leva ett gott liv. Metoderna ska medverka till att stärka barnets personliga utveckling, stärka familjens egen förmåga, samt främja social inkludering av barnet och familjen.

Vad ska jag arbeta med?
Du arbetar på uppdrag av styrgrupp, som får regelbunden återkoppling och ger stöd i fortsatt arbete samt ger nya infallsvinklar. Du kommer att utarbeta förslag till arbetsmodell för hur Uppvidinge kan arbeta för att motverka att barn- unga och deras vårdnadshavare riskerar att hamna i utanförskapet.

Kvalifikationer
Vem söker vi?
Vi söker dig som har socionom- eller annan högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer lämplig för denna roll. Vi ser positivt på om du har erfarenhet av projektledning, kunskap och erfarenhet om kommuners verksamheter.
Det är ett önskemål att medarbetaren har vana att arbeta i office-paketet eller liknande.
Du har en förmåga att kunna driva dina frågor, informera under processens gång och samtidigt kunna ta in synpunkter från styrgruppen. Du är strukturerad, har förmågan till helhetssyn och att analysera samband. Du är van att arbeta metodiskt och lösningsinriktat. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
För att klara av arbetet krävs B-körkort.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Uppvidinge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Interjuver kommer att ske 19 augusti 2016

Inför rekryteringsarbetet har Uppvidinge kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Visstidsanställning under 22 månader Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Vi tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-14
Ange följande referens när du ansöker: A593938
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Eriksson, Individ- och Familjeomsorgschef 0474-472 86
Susanne Winsth, Förvaltningschef Socialförvaltningen 0474-473 71
Nenita Thörn, Chef elevhälsan 0474-470 26

Facklig kontakt
Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0474-470 00

Företag
Uppvidinge kommun, Socialförvaltningen

Adress
Uppvidinge kommun, Socialförvaltningen
Box 43
36073 Lenhovda

Kontorsadress
Kyrkbacken Åseda

Jobbnummer
2945996

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Uppvidinge kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Uppvidinge kommun, Socialförvaltningen: