Projektledare som vill höja kvaliteten på köpt vård och boende

Göteborgsregionens Kommunalförbund / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgsregionens Kommunalförbund i Göteborg

På GR arbetar cirka 200 kollegor tillsammans för att skapa nytta och mervärde för 13 medlemskommuner. Vi driver utvecklingsprojekt, har myndighetsuppdrag, forskar, ordnar utbildningar och andra mötesplatser, bland mycket annat. I slutändan handlar det om att göra livet bättre för alla som lever och verkar i vår region.

Som anställd på GR är du en viktig del i Göteborgsregionens fortsatta utveckling. Vi arbetar inom flera olika sakområden, vilket innebär att det finns en stor bredd av yrkesroller, verksamheter, erfarenheter och kunskap på GR.

Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med många engagerade och kunniga kollegor. Här finns stora möjligheter att påverka arbetet, utvecklas med organisationen och göra verklig skillnad.

Läs våra mål- och strategidokument på vår webbplats https://goteborgsregionen.se/styrning



Publiceringsdatum
2022-08-19

Arbetsuppgifter
Göteborgsregionens avdelning Arbetsmarknad och social välfärd är en regional utvecklingsarena som arbetar med frågor som rör arbetsmarknad, kommunal hälso- och sjukvård, nyanländas etablering och integration, individ- och familjeomsorg, funktionsstöd, äldreomsorg och kommunen som arbetsgivare. Genom nätverk, forskning samt kompetens- och verksamhetsutveckling är vi en mötesplats för anställda och förtroendevalda i våra 13 medlemskommuner.

Vi söker nu en projektledare som ska leda arbetet med att utveckla ett IT-stöd för ett gemensamt utförarregister för köpt vård och boende inom individ- och familjeomsorg samt funktionshinder (IFO/FH). Nyttan med ett gemensamt utförarregister är bland annat att det blir lättare att matcha insatser utifrån individens behov, få överblick över samtliga leverantörer som kommunerna använder och ha gemensam kontroll och uppföljning av leverantörer. Ett gemensamt utförarregister ger även bättre förutsättningar för verksamhetsutveckling. Kommunerna blir starkare som köpare genom samverkan och de kan gemensamt påverka prisbilden. Tio kommuner ingår i projektet och uppdraget kommer från GR:s socialchefsnätverk.

Som projektledare ansvarar du för följande:

• Planera, driva, genomföra och följa upp aktiviteter, insatser och ekonomi inom ramen för projektet. Du ansvarar också för rapportering till projektets styrgrupp.
• Processleda kravställan med kommunernas behov i fokus och säkerställa att IT-stödet utvecklas för att matcha processer, önskemål och krav som kommunerna i projektet har. Du säkerställer att leverans sker i enlighet med dessa krav.
• I samverkan med kommunernas representanter och på uppdrag av styrgruppen föreslå lämplig organisation och förvaltning av IT-stödet.

I ditt uppdrag samarbetar du nära med systemutvecklare som bygger och utvecklar IT-stödet. Du kommer också att leda arbetet där nyckelpersoner från kommunerna som besitter verksamhetskompetens deltar. I rollen som projektledare finns du i strategiska sammanhang där utveckling av IFO/FH sker nära GR:s chefsnätverk. Här finns stora möjligheter att bidra till en positiv utveckling av köpt vård och boende, för rätt insats till rätt individ till rätt pris.

Projektet har finansiering för tre år. Behov av projektledare finns framför allt under de första två åren, därefter görs en ny bedömning.


Kvalifikationer
Vi söker dig som:
• Har en relevant akademisk examen.
• Har erfarenhet av projekt- och processledning.
• Har god kunskap inom området köpt vård och boende inom IFO/FH, bland annat gällande offentlig upphandling, juridiska frågor och systematisk uppföljning av leverantörer.
• Är strukturerad, flexibel och lyhörd.
• Har en god kommunikativ förmåga och kan förmedla komplexa frågor, både muntligt och skriftligt, på ett lättillgängligt sätt.
• Är samverkansorienterad och tycker om att driva och leda utvecklingsprocesser.

• Det är meriterande om du också:
• Har erfarenhet av kravställan, utveckling, drift och förvaltning av verksamhetssystem/IT-system.
• Har erfarenhet av strategiskt utvecklingsarbete inom området köpt vård och boende IFO/FH.

För att trivas i rollen drivs du av att vilja göra skillnad och du tycker det är roligt att tillsammans med kollegor lösa komplexa problem. Du behöver kunna ha användarfokus och förståelse för användargränssnitt.

GR strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Göteborgsregionen (GR) samt möjliggöra god kommunikation med dig som sökande använder vi e-rekrytering i Visma Recruit Offentliga jobb. Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Deltid. 75% (lägre sysselsättningsgrad kan diskuteras, men som minst kommer den att vara 50%) Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Två år med eventuell förlängning ytterligare ett år.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Göteborgsregionens Kommunalförbund

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1149485".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgsregionens Kommunalförbund (org.nr 222000-0265), https://goteborgsregionen.se/

Arbetsplats
Göteborgsregionen (GR)

Kontakt
Enhetschef
Sara Nordenhielm
sara.nordenhielm@goteborgsregionen.se
031-335 51 90

Jobbnummer
6901221

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgsregionens Kommunalförbund

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgsregionens Kommunalförbund: