Projektledare med IT-kompetens för införande av e-arkiv - till tre kommuner
Falkenbergs kommun, Kansliavdelningen / Datajobb / Falkenberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Falkenberg,
Varberg,
Halmstad,
Laholm,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Falkenbergs kommun, Kansliavdelningen i Falkenberg Tre kommuner i samarbete Falkenberg, Laholm och Hylte
Hos oss i Falkenberg, Laholm och Hylte kommun kan du göra stor skillnad! Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Då vi arbetar med att leverera samhällsservice till våra invånare bidrar du inte bara till din egen utveckling utan även till samhällets utveckling i stort. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?
Dagens digitala utmaningar omfattar även myndigheters arbete vilket inte minst påverkar hur vi bevarar handlingar långsiktigt. Därför är det viktigt att utveckla och driva arbetet med e-arkiv framåt. Arbetet berör alla verksamheter och innebär därför ett stort samarbete med kollegor inom flera olika verksamheter och kommunernas arkivansvariga.
Vi är tre kommuner i Halland: Falkenberg, Hylte och Laholm, som samverkar i arbetet med att implementera e-arkiv. Tillsammans söker vi nu en kollega som ska projektleda implementeringsarbetet och ansvara för IT-frågorna. Personen kommer att jobba för alla tre kommunerna.
Anställningen och den huvudsakliga fysiska arbetsplatsen kommer att vara hos en av kommunerna (värdkommun). Kommunstyrelsens kanslichef i värdkommunen kommer att vara närmaste chef. För närvarande är tjänsten placerad i Falkenberg men fortsatt placering kommer att bestämmas i samband med rekryteringen i samråd med den som erbjuds tjänsten.
Publiceringsdatum2022-09-26ArbetsuppgifterSom projektledare/it-resurs för kommunernas arbete med att implementera e-arkiv är du samordnande i att driva kommunens uppstart och implementering av e-arkiv. Du ska:
• leda projektet genom att planera, samordna, styra mot uppsatta mål och följa upp projektet.
• vara sakkunnig på IT-integrationsfrågor gällande e-arkiv och föreslå lösningar.
• säkerställa de tekniska förutsättningarna för leveranser till e-arkivsystemet.
• vara kontaktperson till leverantören av e-arkivsystemet och kommunernas IT-organisation.
• ta fram nödvändiga stöd- och styrdokument, tidplaner, testprotokoll, dokumentation för leveranskontroll mm.
Du kommer att arbeta med en projektgrupp som består av kommunernas arkivarier och kanslichefer för att påbörja leveranser till e-arkiv men även ta fram rutiner och nödvändiga dokument för att säkerställa kommunernas fortsatta arbete med e-arkiv. Projektet kommer att bedrivas genom ett nära samarbete med förvaltningarna/kontor och deras systemförvaltare.
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleutbildning inom relevant område eller motsvarande kompetens inhämtad på annat sätt. Du ska ha projektledarerfarenhet samt övergripande IT-kunskap samt gärna utvecklar-/programmerar-/integrationskompetens. Du ska även ha generell IT-systemförståelse samt IT-infrastrukturförståelse. Det är av vikt att du har ett stort IT-intresse och tålamod och förmåga att sätta dig in i nya okända system.
Du har kompetens och erfarenhet inom databasutveckling och därmed goda kunskaper om hur man kan läsa data ur databaser och dess tabeller (SQL relationsdatabaser).
Du har intresse för processtyrning. Vidare är du analytisk, har ett logiskt tänkande och gillar att lösa problem. Som person kan du arbeta självständigt och driva utveckling framåt. Du har förmåga att arbeta systematiskt och kan prioritera för att lösa ditt uppdrag på ett effektivt sätt. Du är kommunikativ och att samarbeta med andra ser du som en självklarhet. Du kan skapa begriplig systematik i stora organisationer med många olika målgrupper.
Det är meriterande om du har kompetens inom teknologier och verktyg:
• API/REST/JSON
• Microsoft SQL Server
Det är också meriterande om du har:
• projektledarerfarenhet från större organisationer/företag.
• utbildning i arkivering för systemvetare och/eller utbildning i systemvetenskap för arkivarier.
• tidigare arbetat med mappning, informationstransformering/informations-modellering eller liknande.
ÖVRIGT
För frågor gällande Hylte och Laholm vänligen kontakta:
Jenny Hagesjö, kanslichef Hylte, 0345-18003
Jonas Påhlson, kanslichef Laholm, 0430-153 49
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Falkenbergs kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen
Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde så snart som möjligt. Tjänsten är en projektanställning under två år. .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-10-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFalkenbergs kommun, Kansliavdelningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1159992 - 2022".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Falkenbergs kommun (org.nr 212000-1231)
Arbetsplats Falkenbergs kommun, Kansliavdelningen
Kontakt Kanslichef
Lina Weetman
lina.weetman@falkenberg.se 0346-88 50 06 Jobbnummer 7015886
Observera att sista ansökningsdag har passerat.