Projektledare mässor

Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB i Stockholm, Huddinge, Sollentuna, Göteborg, Malmö eller i hela Sverige

Du kommer att arbeta självständigt och ha eget ansvar för några av våra mässprojekt. Din vardag innebär en stor andel marknadsföring och försäljning. I dina uppgifter ingår marknadsplanering, marknadsanalyser, marknadsföring genom en rad olika kanaler men också direktmarketing och pressarbete för våra olika mässprojekt.

Utöver det ingår kundkontakt, fakturering, uppföljning och rapportering såväl som administrativa uppgifter och till en viss andel även budgetarbete i din vardag. Du har regelbunden kontakt med våra tyska uppdragsgivare. Projekt- och administrationsarbete inom Market Services andra avdelning Market Entry & Business Development kan förekomma.

Vi letar efter dig som är ute efter en ny utmaning med Tyskland i fokus! Vårt affärsområde Market Services söker just nu en tysktalande projektledare med fokus på mässor.

Affärsområdet Market Services består för nuvarande av nio engagerade medarbetare varav tre arbetar för ett flertal tyska mässbolag som vi representerar. Dessa är i dagsläget Messe Düsseldorf, Messe München, Messe Berlin, Hamburg Messe und Congress, GHM (Gesellschaft für Handwerksmessen) samt Spielwarenmesse Nürnberg. Vi arbetar i direkt kontakt med våra uppdragsgivare, mässbolagen, med att marknadsföra de olika mässprojekten inom respektive passande branscher i Sverige. Det innebär ett nära samarbete med olika aktörer på marknaden, alltifrån branschpress till branschförbund/organisationer med flera.

Vi ser helst att du har några års dokumenterad yrkeserfarenhet av liknande arbetsuppgifter med inriktning på B2B. Du talar och skriver svenska och tyska obehindrat samt har goda kunskaper i engelska. Du är en van datoranvändare, att jobba med Officepaketet tillhör din vardag och du har lätt för att lära nya system. Kunskaper i program som Lime, Navision och Apsis är en merit.

Vi söker dig som är en utåtriktad, positiv och kommunikativ person som ser möjligheter. Du gillar utmaningar, ser innovationer och arbetar gärna i team. Självständighet, en stark service- och kundkänsla samt ett genuint försäljningsintresse är andra kvaliteter vi söker hos dig.

Vårt kontor är beläget på Valhallavägen i Stockholm, i ljusa och moderna lokaler. Alla medarbetare präglas av stark sammanhållning och teamkänsla. Du kommer att få arbeta i en spännande företagskultur med inslag från både tysk och svensk kultur.

På handelskammaren värnar vi om balans mellan arbetsliv och fritid vilket gör det möjligt att kombinera ansvarsfullt arbete med familjeliv och fritid samt möjlighet för återhämtning mellan arbetstoppar. Vi erbjuder dig ett konkurrenskraftigt anställningserbjudande med fördelaktiga villkor.

Publiceringsdatum
2018-03-29

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Franziska Hatami Anderson franziska.anderson@handelskammer.se 086651853

Företag
Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB

Adress
Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB
Box 27104
10252 STOCKHOLM

Kontorsadress
Valhallavägen 185

Jobbnummer
4054494

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB: