Projektledare kommunikation - Telge AB

Telge (i Södertälje) AB / Marknadsföringsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Telge (i Södertälje) AB i Södertälje, Sundbyberg, Stockholm eller i hela Sverige

Vågar du välja både frihet och ansvar? Är du en strategisk kommunikatör med erfarenhet av projektledning? Vill du arbeta på en avdelning som har högt i tak och riktigt kul på jobbet? Då ska du fortsätta att läsa. Just nu söker vi nämligen efter en projektledare som ska komplettera vårt kommunikationsteam. Vågar vi välja varandra?



Så här säger Teresa Palmquist, rekryterande chef, om rollen: Som projektledare på kommunikationsavdelningen arbetar du nära koncernens bolag. Du stöttar bolagen med att både strategiskt planera och operativt genomföra kommunikationsinsatser, både interna och externa i flera olika kanaler. Du ansvarar för att ta fram kommunikations- och aktivitetsplaner och arbetar både strategiskt och proaktivt. Du jobbar tillsammans med övriga funktioner på avdelningen för att skapa kommunikation på toppnivå. Välkommen till ett härligt gäng med hög kompetens. Vi är professionella, har roligt ihop och har alltid kunden i fokus.



Arbetsuppgifter och ansvar I den här roll kommer du att vara fokuserad på antingen ett större bolag inom koncernen eller flera mindre. Du är kontaktperson mellan kommunikationsavdelningen och bolaget och du säkerställer att bolagets kommunikation är samordnad med övriga bolag inom koncernen. Du ansvarar även för att kommunikationen är i linje med koncernens övergripande mål, strategier och policyer.

Du kommer att vara både strategiskt och operativt ansvarig för att driva kommunikationsprojekt från start till mål. Du har din hemvist på kommunikationsavdelningen och till din hjälp har du kollegor i olika funktioner, exempelvis kreatörer och pressansvarig. Du ingår i enheten strategisk kommunikation och rapporterar till enhetens chef.



Vi är Telge AB Telge AB är moderbolaget i Telgekoncernen. Här samlar vi kompetenser inom strategisk ledning, HR, ekonomi, kommunikation, kvalitet och miljö, IT och inre service. Här finns också vårt eget shared services - Telge Affärsstöd. Vi är ett viktigt strategiskt och operativt stöd till våra dotterbolag så att de kan ägna sig åt det de kan bäst - sin kärnaffär.



Vår önskelista Vi är nyfikna på dig! För att vara aktuell för den här rollen behöver du ha relevant utbildning inom kommunikation och bred erfarenhet av kommunikationsarbete. Du behöver minst tre års erfarenhet av strategiskt kommunikationsarbete och du är van att ta fram kommunikationsplaner. Du behöver också ha erfarenhet av att operativt projektleda kampanjer, inklusive medieplanering och medieinköp samt av att kommunicera i digitala och sociala kanaler.

Som person är du prestigelös och nyfiken, med bra driv och hög initiativförmåga. Du behöver dessutom känna igen dig i våra kärnvärden öppen, enkel, personlig och modig. Mycket bra svenska i tal och skrift behövs för den här tjänsten.



Plus i kanten Ingen är perfekt, men om du har kunskap och/eller erfarenhet av något eller flera av följande blir vi extra glada: hållbarhetskommunikation, projektledning på reklambyrå eller digitalbyrå, PR-arbete, kriskommunikation, arbete i större koncern, arbete i offentlig sektor, kännedom om Södertälje samt språkkunskaper i till exempel syroyo, arabiska, persiska eller finska.



Mångfald, inkludering och trygghet Vi på Telge arbetar aktivt för mångfald och inkludering och välkomnar därför medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser. En trygg och säker arbetsmiljö är vår högsta prioritet. Arbetspsykologiska tester ingår i våra rekryteringsprocesser till chefs- och specialisttjänster och vi genomför återkommande, slumpmässiga drogtester bland alla våra medarbetare.

Hör av dig idag! Vänta inte, vi vill veta mer om dig! Vi arbetar löpande med rekryteringen till den här tjänsten, som kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Därför vill vi ha din ansökan så snart som möjligt, men senast 18 december 2023.

Ta kontakt Undrar du något om tjänsten? Då är det rekryterande chef Teresa Palmquist du ska kontakta, på 08-550 212 71. Fackliga kontaktpersoner är Robert Holm för Vision och Magnus Enderin för SACO, du når båda på 08-550 220 00.

Våga välja Telge Kom och jobba i expansiva och färgstarka Södertälje kommun! Här väntar 100 000 invånare på att du ska göra skillnad i deras vardag, och 870 medarbetare väntar på sin nya kollega. Telge är leverantören med en hel kommun som både arbetsgivare och kund. Vi är koncernen som ger det mesta av det bästa inom bostäder, fastigheter, nät, tillväxt, återvinning, hamn, inköp och science center. Som förvandlar vår vinst till Södertäljebornas, bokstavligen och dagligen, för att skapa ett bättre, smartare och mer hållbart samhälle än någonsin. Frihet under ansvar, karriärsutveckling, kollegial gemenskap, bra förmåner och lean-tänk. Det är saker som våra medarbetare gillar lite extra med att jobba just hos oss.

Ersättning
enl ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-12-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Telge (I Södertälje) AB (org.nr 556307-6867), http://www.telge.se

Arbetsplats
Telge AB

Jobbnummer
8301665

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Telge (i Södertälje) AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Telge (i Södertälje) AB: