Projektledare/IT-strateg

Bräcke Kommun / Datajobb / Bräcke
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Bräcke, Höganäs, Ängelholm, Helsingborg, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bräcke Kommun i Bräcke, Ånge eller i hela Sverige

Bräcke kommun är den östra porten in till Jämtland/Härjedalen och här byggs upplevelserna kring närhet till både naturen och människorna. Bräcke har goda möjligheter till att bli landets första helt fibrerade kommun, där alla företag och hushåll har erbjudits tillgång till fiber. Den som tar kringkrokar i den till ytan stora kommunen har många smultronställen att upptäcka. Kommunen består av små och medelstora företag inom diverse branscher, störst är trä- och metallindustri. Välkommen till Bräcke kommun, här finns goda kommunikationer mitt i stråket mellan Östersund och Sundsvall.

Vi erbjuder
Det här är jobbet för dig som vill arbeta strategiskt och brett med digitaliserings- och utvecklingsfrågor. Rollen som projektledare och IT-strateg erbjuder varierande uppgifter: leda och koordinera processer och aktiviteter, utreda, omvärldsbevaka, informera och utbilda samt att ansvara för ett projekt som sätter agendan för kommunens digitalisering. Tillväxtavdelningen är rekryterande avdelning.

Roll och uppgifter
Digitaliseringen berör alla samhällssektorer och involverar såväl kommunens olika verksamhetsområden, som ett flertal andra aktörer och medborgare.
Rollen som projektledare/IT-strateg innebär att i projektform sätta en lokal digital agenda för kommunen. Att driva processer i komplexa miljöer är en stor del av arbetet. Du förväntas överblicka och samordna olika insatser så att Bräcke kommun kan tillvarata digitaliseringens möjligheter för samhällsutveckling på bästa sätt, och med nytta för både medborgare och organisation.
Arbetet innebär att i dialog med olika kommunala verksamheter genomföra en förstudie samt skriva rapporter inom ämnesområdet, vilket i sin tur förutsätter en viss omvärlds- och intressebevakning. Du arbetar strategiskt men med en nära samverkan med kommunens verksamheter. Din roll blir att se till helheten och färdriktningen i de enskilda besluten och insatserna.

Publiceringsdatum
2018-09-05

Kvalifikationer
Vi söker dig som har examen från systemvetenskaplig utbildning eller annan relevant utbildning, motsvarande minst 180 högskolepoäng. Du har erfarenhet av processledning och projektutveckling samt av strategiska uppgifter inom ämnesområdet. Arbetet förutsätter att du har goda kunskaper om olika systemstöd och IT-utvecklingsarbete samt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation och av att administrera EU-projekt är meriterande.
Du är analytisk och har en god pedagogisk förmåga, vilket innebär att du kan beskriva komplexa samband på ett begripligt och engagerande sätt. Du har en strategisk läggning, är drivande på ett smidigt sätt och arbetar lika bra själv som tillsammans med andra.

Om tjänsten
Tjänsten är en visstidsanställning och vi ser helst att du kan börja snarast eller senast
2018-11-01 då projektet pågår tom 2019-05-31.Möjlighet till förlängning kan finnas.

Rekrytering sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid 6 mån eller mer

Ersättning
Månadslön
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-28
Ange följande referens när du ansöker: 502/18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Avdelningschef Anna Jensén Salomonsson 0693-16336
Utredare Liv Edström 0693-16142

Företag
Bräcke kommun

Adress
Bräcke kommun
Box 190
84321 BRÄCKE

Kontorsadress
Hantverksgatan 25

Jobbnummer
4331104

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bräcke Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bräcke Kommun: