Projektledare IT

Göteborgs stad., Trafikkontoret / Datajobb / Göteborg
2018-12-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Projektledare IT" (publicerad 2019-01-22) ⬅️


Visa alla datajobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Trafikkontoret i Göteborg

Just nu står Göteborg inför sitt största utvecklingssprång i modern tid. Vår stad kommer att växa med 150 000 invånare fram till 2035. Vi på trafikkontoret har en central roll i detta. Idag är vi 420 medarbetare som planerar, bygger, förvaltar och utvecklar stadens infrastruktur, gator och offentliga rum till största möjliga nytta för stadens boende, besökare och näringsliv. I vårt uppdrag finns också att boka och administrera färdtjänstresor och andra serviceresor. Tillsammans med övriga förvaltningar och bolag i Göteborgs stad arbetar vi för att Göteborg ska fortsätta växa och utvecklas till en grön och nära storstad för alla.


Publiceringsdatum
2018-12-18

Arbetsuppgifter
I trafikkontorets nya organisation svarar enheten IT och Digitalisering för att skapa förutsättningar för utveckling och förvaltning av IT, så att metoder och arbetssätt bidrar till att vi uppnår verksamhetens mål. IT och digitalisering syftar i sin förlängning att underlätta service till och dialogen med våra kunder.

Vi söker nu en projektledare IT och placeringen är inom enhetens team för utveckling och projekt. Tjänsten har en betydelsefull roll i att driva och stötta i IT-frågor för utvecklingsprojekt.

Huvudsaklig arbetsuppgift är att ansvara för planering, styrning och uppföljning av utveckling- och projektarbeten utifrån ett IT-perspektiv. De huvudsakliga arbetsområdena är projektledning, projektsamordning och beslutsberedning. Trafikkontoret driver och deltar i många utvecklingsprojekt inom t.ex. GIS, automation och uppkopplade system (IoT).

Med ovan nämnda arbetsområden tillkommer arbetsuppgifter enligt nedan:
• Löpande verkställa IT-relaterade mål inom givna ramar på ett kostnadseffektivt sätt.
• Prioritera, planera, genomföra och följa upp IT-aktiviteter inom ramen för utveckling och projekt.
• Planera och delta vid utvecklings-och projektmöten.
• Resursplanera på IT-sidan på detaljerad nivå samt samordna, leda, motivera och engagera IT-resurser.
• Kontinuerligt rapportera status, avvikelser och uppföljning av kostnader till IT-chef och/eller ansvarig i verksamheten.
• Avstämningar/samordning med drift och förvaltning
• Svara för löpande leverantörskontakter och avropa tjänster mot ingångna avtal/beställningar.




Kvalifikationer
Vi söker dig med en högskoleexamen inom IT eller motsvarande kompetens och 1-3 års erfarenhet av projektledning inom IT-utveckling.

Som person söker vi dig som har god förmåga att självständigt planera och driva projekt och förmåga att ta initiativ, planera samt prioritera och genomföra arbetet inom givna resursramar. Detta förutsätter en god förmåga att kommunicera och samarbeta jämte en god administrativ förmåga. Du har också erfarenhet av systemutvecklingsarbete

Vi vill att trafikkontoret ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden från bemannings- och rekryteringsföretag om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-13
Ange följande referens när du ansöker: Dnr 0026/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Magnusson 031-368 26 57

Företag
Göteborgs stad., Trafikkontoret

Adress
Göteborgs stad., Trafikkontoret
Box 2403
40316 Göteborg

Kontorsadress
Köpmansgatan 20

Jobbnummer
4515041

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., Trafikkontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., Trafikkontoret: