Projektledare inom e-handel

Stockholms stad, Verksamhetsområde upphandling / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad, Verksamhetsområde upphandling i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 290 medarbetare och har sin huvudsakliga lokalisering i Globenområdet.

Verksamhetsområde Upphandling genomför koncerngemensam upphandling, avtalsförvaltning, e-handel/inköp samt erbjuder operativt upphandlingsstöd till förvaltningar och bolag inom områden som inte är gemensamma. Verksamheten ska i alla sammanhang uppfattas som en modern och effektiv upphandlingsorganisation samt upplevas som en attraktiv och affärsmässig samarbetspartner för såväl uppdragsgivare som leverantörer. Upphandlingsavdelningen har en viktig roll i stadens arbete med att använda offentlig upphandling som ett styrmedel för att driva samhällsutvecklingen i hållbar riktning. Vi är idag 28 medarbetare inklusive verksamhetschef.

Verksamheten växer och vi söker dig som är intresserad av att arbeta med e-handel och införandet av ny inköpsprocess inom Stockholms stad.

Publiceringsdatum
2016-01-18

Arbetsuppgifter
Arbetet innebär att du i nära samarbete med stadens e-handelssamordnare kommer att arbeta med anslutning av fler leverantörer till stadens inköpssystem. Du kommer även att bistå upphandlare med råd och stöd kring kravställande av e-handel vid upphandlingar.
Arbetet med att ansluta leverantörer till inköpssystemet drivs i projektform, där du agerar projektledare. Du leder anslutningsarbetet i samarbete med leverantörerna, avtalsansvariga samt ekonomifunktionen. I rollen ingår även att hantera eventuella driftsproblem tillsammans med anslutna leverantörer.

Kvalifikationer
Du har en för anställningen lämplig eftergymnasial utbildning, med inriktning inköp och/eller offentlig upphandling. Du har några års praktisk erfarenhet av projektledning i större organisationer.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av e-handel, såsom ansvar för leverantörsrelationer, avtalsförvaltning eller annat inköpsarbete.

Vi kommer att lägga särskild vikt vid följande egenskaper:
Då tjänsten innebär mycket samarbete med leverantörer och ett flertal kontaktytor inom staden, så är en av dina styrkor din förmåga att samarbeta med andra människor. Rollen kräver vidare att du har en mycket god förmåga att själv strukturera ditt arbete, ta initiativ och driva processer vidare. Du tänker strategiskt, och har ett brett, långsiktigt perspektiv på frågor. Du sätter upp tidsramar samt följer dem och uppnår resultat.

Har du ett intresse av att bli del av en växande verksamhet, är du varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. . Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas

Ersättning
Månadslön .

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-01
Ange följande referens när du ansöker: A38643
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Liselothe Engelgren, Verksamhetschef Upphandling liselothe.engelgren@stockholm.se
Anna Nordahl, HR-konsult 08-508 11 734 anna.nordahl@stockholm.se

Facklig kontakt
Suzanne Ehn, Vision 08- 508 11 374
Birgitta Naess, SACO 08-508 40 623

Företag
Stockholms stad, Verksamhetsområde upphandling

Adress
Stockholms stad, Verksamhetsområde upphandling
Box 7005
12107 Stockholm

Kontorsadress
Palmfeltsvägen 5 12162 Johanneshov

Jobbnummer
2621681

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad, Verksamhetsområde upphandling

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad, Verksamhetsområde upphandling: