Projektledare införande av verksamhetssystem

Kristianstads kommun / Datajobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 84 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss. Vårt arbete gör skillnad i människors vardag!

Möt framtiden med oss i arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen. Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.



Har du erfarenhethet av införande av IT-stöd inom offentlig sektor? Då kan du vara den vi letar efter!

Vi söker dig som kan leda arbetet med implementering av funktionella IT-stöd som passar våra verksamhetsproceser och arbetssätt.

Nyfiken? Läs mer och välkommen med din ansökan!

Du kommer i det dagliga arbetet finnas närmst förvaltningens systemstödsfunktion som ansvarar för stöd till verksamheterna gällande verksamhetssystem samt viss teknisk verksamhetsutveckling, support och systemrelaterade frågor.

Som projektledare ingår du i HR-enheten där alla medarbetare har övergripande uppdrag kopplade till hela förvaltningen. Vårt uppdrag är att bidra till bättre förutsättningar för verksamheterna att lyckas med sina uppdrag - genom stöd service, styrning och samordning. I HR-enheten ingår systemstödsfunktion, HR, registratur/arkiv samt övergripande administration kopplat till personalhandlingar och nämnd.



Publiceringsdatum
2018-05-15

Dina arbetsuppgifter
Du upprättar och ansvarar för projektets tidplan, leder och fördelar arbetet. Som projektledare samordnar du projektorganisationens olika grupper och deltagare och ansvarar för att alla driver mot projektets mål. Projektets förväntade leverans är ändamålsenliga IT-stöd som stödjer verksamhetsprocesser och arbetssätt.

Arbetet innebär att initiera, leda och samordna olika arbetsgrupper i syfte att säkra kravställning, utvärdera anbud samt införa ett verksamhetssystem. Du kommer ha kontakt med leverantörer, hantera viss beställning och koordinering av leveranser. Du samarbetar med bland annat styrgrupp, upphandlingsavdelningen, medarbetare i olika projektgrupper, kommunens centrala IT-funktion, leverantörer med flera. Du entusiasmerar projektets deltagare, löser problem som dyker upp.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieutbildning med lämplig inriktning eller motsvarande. Har du högskoleutbildning med lämplig inriktning eller motsvarande är det meriterande. Vi vill att du har erfarenhet av att driva projekt och utvecklingsarbete från större komplexa projekt med flera intressenter, helst inom området. Har du dessutom erfarenhet av upphandling från dina tidigare projekt är det en fördel liksom införande av verksamhetssystem inom offentlig sektor. Förståelse för socialtjänstens uppdrag är önskvärt.

Du behöver ha god allmän IT-kunskap och förståelse för teknik och god användarnivå i Word och Excel. God förmåga att kommunicera och dokumentera på svenska krävs, då ansvaret för projektdokumentationen ligger på projektledaren samt även allmän kommunikation till projektens delar samt styrgrupp.

Som person har du ett helhetsperspektiv och god analytisk förmåga. Att vara resultatorienterad, strukturerad med handlingsförmåga är en förutsättning för arbetet. Du behöver ha förmåga att samarbeta med de människor/grupper som du möter i din roll men också god kommunikationsförmåga.

Anställningsvillkor
Tjänsten är en allmän visstidsanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse, senast 2018-09-01 med varaktighet 2019-12-31.

Arbetsgivarens intention är att rekrytera i första hand internt inom förvaltningen om kompetensen finns, i andra hand inom kommunen, då hänsyn är tagen till behov utifrån övergripande arbetsrättslig lagstiftning.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Lottie Kvick, HR-chef på tfn 0733-13 56 53.

Sista ansökningsdag är 2018-05-29

Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.

I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-29
Ange följande referens när du ansöker: AOV-2018/347
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lottie Kvick, HR-chef 0733-13 56 53

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
Västra storgatan 12
29180 Kristianstad

Kontorsadress
Västra storgatan 12

Jobbnummer
4141792

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: