Projektledare i verksamheten kring ramavtal för administrativa s

Ekonomistyrningsverket / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ekonomistyrningsverket i Stockholm

ESV utvecklar den ekonomiska styrningen för regeringen, Regeringskansliet och andra statliga myndigheter samt gör analyser och prognoser av statens ekonomi. ESV är också Sveriges nationella revisionsorgan för EU-medel. Vi finns i Stockholm och har 165 anställda.

Avdelningen för Effektiv styrning och administration ska vara ett kunskapsnav för effektivisering i staten. Vi arbetar med ett brett spektra av frågor som rör styrning, verksamhetsutveckling samt digitalisering i syfte att effektivisera statsförvaltningen.

Vi ansvarar bland annat för upphandling och förvaltning av statliga ramavtal för administrativa system. Enligt beslut av regeringen ska uppgiften att upphandla och förvalta ramavtal för administrativa system föras över till Kammarkollegiet senast den 1 januari 2018.

Under 2017 forsätter ramavtalsverksamheten som vanligt på ESV samtidigt som vi kommer att överföra uppgifterna till Kammarkollegiet. Som ett stöd i denna förändring behöver vi nu tillfälligt förstärka vår enhet under det kommande året.

Vi söker dig som både ska agera som projektledare för förberedelsearbetet med att överföra arbetsuppgifterna till ny verksamhet och som i övrigt kommer att delta i den löpande verksamheten med förvaltning av de ramavtal som ESV ansvarar för.

Publiceringsdatum
2017-01-05

Arbetsuppgifter
Du kommer att leda och fördela arbetet med att förbereda verksamhetsövergången i form av ett internt projekt. Du kommer som projektledare att arbeta nära enhetschefen som har ansvar för verksamhets- och personalfrågorna knutna till verksamhetsöverföringen. Som projektledare kommer du hålla samman det interna arbetet att paketera den verksamhet som ska föras över och ha täta kontakter med den mottagande organisationen vid Statens Inköpscentral på Kammarkollegiet.

Utöver att hantera förändringsprojektet kommer du att arbeta med förvaltning av statliga ramavtal och agera som stöd åt andra inom enheten i upphandlings- och avtalsfrågor.

Kvalifikationer
Detta är ett jobb för dig som har intresse av och tycker om att arbeta med såväl upphandlingsfrågor som verksamhetsutveckling. Vi söker dig som har:

• Högskoleutbildning inom relevant ämnesområde eller annan formell utbildning kring LOU
• Flerårig erfarenhet av upphandling och förvaltning av ramavtal
• Erfarenhet från att arbeta i projekt och att driva och leda upphandlingsarbete
• God kunskap och kompetens inom offentlig upphandling

Det är meriterande om du har deltagit i upphandlingsprojekt av administrativa system.

Vi söker dig som har lätt för att kommunicera och samarbeta. Du är lyhörd och strukturerad och har en god förmåga att se och förstå helheter. Rollen kräver också att du är analytisk och tycker om att lösa problem. Du trivs med att arbeta både självständigt och i grupp men är van att ta initiativ och att ha en projektledande eller samordnande roll. Det är också en förutsättning i rollen att du kan uttrycka dig väl både skriftligt och muntligt på svenska. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Mer information
Tjänsten är en tidsbegränsad anställning med tillträde så snart som möjligt och fram till utgången 2017. Ansök genom att registrera din ansökan (personligt brev och CV) i vårt rekryteringssystem senast den 22 januari. Ansök gärna så snart som möjligt, då urval och intervjuer kommer att ske löpande.

För mer information om jobbet är du välkommen att kontakta enhetschef Peter Norén på telefon 08-690 45 96. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Victoria Wigren, HR-specialist telefon 08-690 45 19.

Fackliga kontaktpersoner, för SACO och ST, nås via växeln 08-690 43 00.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi har redan gjort vårt medieval och undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ekonomistyrningsverket

Adress
Ekonomistyrningsverket
Drottninggatan 89
10430 Stockholm

Kontorsadress
Drottninggatan 89

Jobbnummer
3247491

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ekonomistyrningsverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ekonomistyrningsverket: