Projektledare för marknadsanalys

Poolia IT / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia IT i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Sollentuna eller i hela Sverige

Poolia IT

Presentation
Vi söker för ett kortare uppdrag en erfaren projektledare med lång erfarenhet från att göra marknadsnalyser av produktionsplaneringssystem. Uppdraget är på heltid och det finns möjlighet till att arbeta på distans.

Publiceringsdatum
2013-01-16

Dina arbetsuppgifter
Vår kund står inför att etablera ett produktionsstyrningssystem. Systemet ska kunna stödja och styra den operativa åtgärds- och ärendestyrning inom handläggningen hos kunden samt erbjuda stöd avseende prognoser, bemannings-, produktionsplanering och uppföljning av handläggningen.
Uppdraget består i att göra en marknadsanalys inom ovan beskrivet område. Utifrån övergripande kravspecifikation (funktionella och icke-funktionella) ska du identifiera produkter som matchar kundens behov.
Du ska dessutom genomföra en analys kring hur produkterna möter den övergripande kravställningen samt hur väl produkterna kan passa in i kundens IT-arkitektur.

Utbildning/erfarenhet
För att vara aktuell för detta uppdrag ska du uppfylla följande ska-krav och dina erfarenheter ska vara från perioden 2007-01-01 - 2012-12-31.
Du ska
• ha genomfört minst en analys av produktionsstyrningssystem den senaste 3 åren
• ha genomfört minst en marknadsanalys de senaste 5 åren
• inte ha några beroenden till leverantörer av system för produktionsstyrning/produktionsplanering.
Du bör
• ha operativ erfarenhet av införande av produktionsstyrningssystem, alternativt kravställning på produktionsstyrningssystem de senaste fem åren
• ha operativ erfarenhet av införande av bemanningsplanering, alternativt kravställning på bemanningsplanering de senaste fem åren
• ha operativ erfarenhet av införande av produktionsplanering, alternativt kravställning på produktionsplanering de senaste fem åren.

Förmåner
Vi vill att du ska trivas hos oss. Därför satsar vi både på kompetensutveckling och sociala aktiviteter. Poolia anordnar regelbundet konsultträffar och erbjuder dig ett varierat utbildningsprogram.

Därtill har du din konsultchef som själv har erfarenhet från din bransch och är väl insatt i arbetsmarknaden. Vad sägs om att ha en engagerad och kunnig person vid din sida, som gärna agerar bollplank för din fortsatta karriär?

Din anställning hos Poolia omfattas av gällande kollektivavtal med Unionen och förmåner som träningsbidrag och sjukvårdsförsäkring.

Företagsbeskrivning
It-branschen är dynamisk och konstant föränderlig, det vet vi på Poolia. Därför värderar vi din kompetens och personliga egenskaper högt när vi anställer en konsult. Att få rätt person på rätt plats är vi specialister på och vi vet vikten av nytänkande inom it-branschen för att kunna erbjuda lösningar som passar våra konsulter lika bra som våra kunder.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

2011 har Poolia, för andra året i rad, vunnit den prestigefyllda titeln branschbäst i Universums undersökning Sveriges bästa arbetsgivare.

Poolia presenterar "Tidernas rekrytering". Besök blank> tidernasrekrytering.se.

Sluttext
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-01-20
Ange följande referens när du ansöker: 34405
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Poolia IT

Adress
Poolia IT

Jobbnummer
1439712

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia IT: