Projektledare för Heltidsresan - heltid som norm
Oskarshamns kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Oskarshamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Oskarshamn,
Mönsterås,
Högsby,
Hultsfred,
Borgholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Oskarshamns kommun i Oskarshamn Varmt välkommen till Oskarshamns kommun!
Vi är så glada att du har planer på att börja jobba hos oss. Här ger vi våra medarbetare möjlighet att utvecklas med en framtidstro och en Vi-känsla. Platsen Oskarshamns kommun är en varm oas i havsnära miljö med 32 mil kust och över 5000 öar. Vårt näringsliv är spännande, energiskt och det blomstrande förenings- och kulturlivet gör oss till en evenemangsstad att räkna med nu och i framtiden. Här är det nära till allt och lätt att leva ett gott liv.
Vi går från en deltidsorganisation till en organisation där heltid är normen.
Kommunala arbetsgivare ska planera för hur andelen medarbetare som arbetar heltid ska öka, vilket framgår av det centrala kollektivavtalet mellan Kommunal och SKL (HÖK 16). Heltidsarbete i välfärden är en viktig fråga för hela Sverige. Att fler arbetar heltid är avgörande om vi ska kunna möta framtidens rekryteringsbehov och bidra till ett mer jämställt samhälle. Att arbeta heltid är också viktigt för den enskilde individen. Genom att gå från deltid till heltid ökar inkomsten varje månad vilket skapar en stabilare, bättre privat ekonomi samt leder till en högre pension.
Publiceringsdatum2018-12-12ArbetsuppgifterDitt uppdrag som projektledare är att stödja chefer på flera nivåer i det stegvisa införandet av heltid som norm samt utreda vissa bemanningsfrågor på en övergripande nivå. Arbetet är både strategiskt och operativt där du som projektledare planerar, förankrar, driver och leder det praktiska införandet i tät dialog med våra verksamheter. Som projektledare arbetar du för att skapa förtroende och struktur där vi i samverkan med fackliga organisationer hittar lösningar på utmaningar i genomförandet av projektet.
I ditt uppdrag ingår även ansvar för administrationen, den ekonomiska redovisningen samt återkoppling kring handlingsplanen för införandet av heltid som norm.
KvalifikationerVi söker dig som har en relevant akademisk utbildning för uppdraget eller förvärvad erfarenhet som bedöms likvärdig.
Du besitter en god kompetens inom personal- och bemanningsekonomi, gärna med kunskap kring lagar och avtal som reglerar arbetslivet samt en god IT-vana. Vi tror även att du har erfarenhet av projektledning och/eller av att genomföra förändringar och processer samt av schema-, personal- och bemanningsarbete.
Det är meriterande om du även har erfarenhet av att arbeta i kommunal verksamhet eller annan politiskt styrd verksamhet.
Som person har du goda kommunikativa förmågor där du uttrycker dig väl i tal och skrift. Du har även goda relationsskapande förmågor som du visar genom att vara en god lyssnare och du skapar, behåller och utvecklar goda relationer på ett naturligt sätt. Du är vidare drivande, lösningsfokuserad och pedagogisk med en hög integritet och du har en god förmåga att organisera och strukturera både eget arbete samt stödja andra.
B-körkort är ett krav.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via söklänken och inte via e-post eller pappersformat.
Vi har rökfri arbetstid.
Vi erbjuder ett flexibelt friskvårdsavtal.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-02
Ange följande referens när du ansöker: A831272
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMonica Bergh
monica.bergh@oskarshamn.se 0491-76 42 84
Ingela Rälg
ingela.ralg@oskarshamn.seFöretagOskarshamns kommun
AdressOskarshamns kommun
Box 706
57228 OSKARSHAMN
KontorsadressVarvsgatan 8 57228 OSKARSHAMN
Jobbnummer 4506231
Observera att sista ansökningsdag har passerat.