Projektledare för fastigheter/miljö

Assessit AB / Fastighetsskötarjobb / Stockholm
2018-05-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Projektledare för fastigheter/miljö" (publicerad 2018-08-13) ⬅️


Visa alla fastighetsskötarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Assessit AB i Stockholm, Lidingö, Karlstad, Sundsvall, Göteborg eller i hela Sverige

Som projektledare för fastigheter/miljö arbetar du med löpande rapportering och uppföljning av t ex genomförda mätningar, planering för optimering samt hur uppgjorda tidsplaner och resursåtgång uppfylls. Du är även med och utvecklar metoder för detta och ser till att formulera riktlinjer, planera och följa upp arbete gällande fastigheter och lokala miljöärenden och ser till att detta bidrar till effektivitet och lönsamhet. Att informera om utfall av uppföljning/mätningar och tidsplaner, samt bedöma eventuella risker under pågående projekt ingår också. Du är ett stöd i det interna och externa revisionsarbetet och behöver vara både miljö- och kvalitetschefen behjälplig att bevaka dessa frågor lokalt. Arbetet innebär även att du är med och förhandlar med fastighetsägare, kommuner vid från- och tillträdande samt med trafikutövare i vissa delar.

Befattningen ingår i ett team av sex personer och rapporterar till Säkerhetsdirektören. Tjänstens placering är på vårt huvudkontor i Bromma. Rollen kommer att kräva många resor då vår verksamhet är spridd över hela Sverige och det är viktigt med bra samverkan med våra lokala affärer.

Vi erbjuder
Som projektledare för fastigheter/miljö på Transdev får du en roll i en spännande bransch som dessutom fyller en viktig samhällsfunktion. Transdev är ett företag med en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar för att öka kollektivtrafiken. Våra värderingar Handling, Ansvar, Nytänkande och Samspel styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet.


Din bakgrund
För att lyckas i rollen tror vi att du har en akademisk examen och mer än fem års erfarenhet av arbete i större företag. Du har god vana att arbeta med uppstarter och nedläggningsarbeten och dina kunskaper i kvalitetsledning enligt ISO9001 och miljöledning enligt ISO14001 är mycket goda. Erfarenhet från kollektivbranschen är också en merit.

Personliga egenskaper
Som person besitter du en god social kompetens då arbetet innebär många kontaktytor internt i organisationen men även med externa leverantörer. Du är kommunikativ och skicklig på att bygga relationer samtidigt som du har en hög integritet. Att arbeta systematiskt och målinriktat med god logisk och analytisk förmåga är en självklarhet samt att du enkelt sätter in arbetet i sitt rätta sammanhang. Du behöver kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska, som är vårt koncernspråk.

Vår avdelning för säkerhet, kvalitet och miljö behöver en ny projektledare för fastigheter/miljö. Vi söker dig som vill bidra med att stödja våra affärsområden med att hantera fastighets- och logistikärenden vid uppstart och nedläggning av verksamhet eller vid större förändringar eller korrigeringsarbeten. Rollen ansvarar även för att sprida information om frågor inom arbetsområdet till lokala befattningshavare samt vidta nödvändiga åtgärder för att minimera brister och upprätthålla planerade projekt och förbättringsåtgärder.

Varaktighet, arbetstid
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning med tillträde snarast.

Publiceringsdatum
2018-05-29

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-09

Företag
ASSESSIT AB

Adress
ASSESSIT AB
Sibyllegatan 18
11442 STOCKHOLM

Kontorsadress
Sibyllegatan 18

Jobbnummer
4173175

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Assessit AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Assessit AB: