Projektledare flytt

Statens Historiska Museer / Logistikjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Historiska Museer i Stockholm, Botkyrka, Håbo, Linköping, Mölndal eller i hela Sverige

Verksamheten
Museiverksamheten utgörs av såväl linjeverksamhet, inom ramen för förvaltningen av samlingarna och den publika verksamheten, som av olika slags projekt för t.ex. forskning och utveckling samt utställningsproduktioner. Vidare, ingår tjänsteexport, försäljning av varor i museernas butiker samt lokaluthyrning för konferenser och till restauratörer. Uppdragsverksamheten omfattar alltifrån arkeologiska förundersökningar och undersökningar till prospektering eller specialiserad arkeologi.

Tjänsten
Kungliga Myntkabinettet, som idag bedriver verksamhet på Slottsbacken 6 i Stockholm, kommer att flytta verksamhet och personal till SHMMs lokaler på Narvavägen i Stockholm.
Vi söker nu en projektledare med dokumenterad erfarenhet från flyttprojekt av verksamheter med föremål som kräver särskilda förutsättningar eller liknande komplexa projekt. Projektet kommer att pågå i ca 2 år från och med nu.

I rollen som projektledare så ska du upprätta en projektplan, tidplan och budget utifrån direktiv. Du kommer att ansvara för genomförandet samt leda de medarbetare som kommer att arbeta med projektet.

Publiceringsdatum
2016-10-25

Kvalifikationer
Du skall ha:
• Bred praktisk och dokumenterad erfarenhet av projektledning som rör logistik och omlokalisering/flytt.
• Flerårig och dokumenterad erfarenhet av att självständigt hantera budget och projektekonomi.
• Erfarenhet av att leda personal.
• Goda referenser gällande samarbetsförmåga.

En merit är att ha erfarenhet av arbete med museisamlingar eller liknande känsligt material och därmed en god förståelse för de säkerhetaspekter som måste beaktas.

Dina personliga egenskaper
Arbetet kräver att du är van att arbeta självständigt, är initiativrik och resultatinriktad. Du måste vara en god organisatör och arbetsledare med en stark känsla för logistik. Du ska kunna hålla tidplan och budget samt vara stresstålig.

Du bör vara analytisk och strukturerad och ha god förmåga att uppfatta, förstå och formulera behov i verksamheten, liksom att ta fram förslag om hur dessa kan tillgodoses. Detta förutsätter samarbetsförmåga och känsla för service. Vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Anställningsvillkor och tillträde
Tjänsten är en tidsbegränsad heltidsanställning på två år. Tillträde så snart som möjligt.

Upplysningar
Upplysningar om tjänsten lämnas av museichef Eva Ramberg, tel. 08 519 553 10. Uppgifter om anställningsvillkor lämnas av personalspecialist Emelie Gloza, tel. 08-519 556 07. Facklig företrädare för SACO-S är Nina Persson, tel. 08 519 556 51.

Din ansökan med CV skickas senast 2016-11-14 till Statens historiska museer, registrator@shmm.se . Ange diarienummer 211-2016-829 i din ansökan och skriv detta samt namn i ämnesraden i ditt e postmeddelande. Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju.

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-14
Ange följande referens när du ansöker: 211-2016-829
Ansökan kan skickas till e-postadress: registrator@shmm.se

Företag
STATENS HISTORISKA MUSEER

Adress
STATENS HISTORISKA MUSEER
BOX 5428
11484 STOCKHOLM

Kontorsadress
STORGATAN 41
STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-51955600
E-postadress: registrator@shmm.se

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Statens Historiska Museer

Jobbnummer
3125184

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Historiska Museer

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Historiska Museer: