Projektledare evenemang
Riksdagsförvaltningen / Chefsjobb / Stockholm
2018-11-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Projektledare evenemang" (publicerad 2023-03-01) ⬅️
Visa alla chefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Riksdagsförvaltningen i Stockholm Om du vill vara med och planera och genomföra olika evenemang på Sveriges riksdag kan det här vara jobbet för dig!
Publiceringsdatum2018-11-01Arbetsuppgifter• Planera, genomföra, utvärdera och utveckla evenemang. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att vara kontaktperson för evenemang, hantera inbjudningar och sköta olika typer av bokningar och beställningar.
• Kommunicera evenemangen internt och externt samt arbeta enligt de administrativa rutinerna.
• Utveckla nya evenemang, arbetsformer och administrativa rutiner tillsammans med övriga kollegor som arbetar med evenemang.
• Samverka med övriga enheter i Riksdagsförvaltningen.
I dagsläget ansvarar enheten besök, utbildning och evenemang för riksmötets öppnande, Ungdomens riksdag, öppet hus, riksdagens deltagande vid Bok- och biblioteksmässan samt arrangemang för talmannen och riksdagsdirektören. Nya evenemang kan tillkomma, eftersom vi strävar efter att utveckla vårt arbete.
Kvalifikationer• Du har utbildning inom kommunikation, evenemang, projektledning, turism eller motsvarande.
• Du har några års erfarenhet av att planera och genomföra evenemang.
• Det är meriterande om du har jobbat med liknande uppgifter i en myndighet eller politiskt styrd organisation.
Arbetet är till stor del operativt, och vi söker dig som arbetar systematiskt och noggrant. Du väljer med omsorg, har öga för detaljer och levererar resultat utifrån överenskommelser och administrativa rutiner.
Din kommunikativa förmåga är god, och du trivs i olika sociala sammanhang. En hög servicenivå och ett professionellt bemötande är viktigt vid genomförandet av våra evenemang. Du kommunicerar, såväl muntligt som skriftligt, klart och tydligt på både svenska och engelska. Att arbeta i grupp och bygga nätverk faller sig naturligt för dig.
Du förstår snabbt uppgifter och problem och löser dem på ett kreativt och relevant sätt och tycker om att hålla ett tidvis högt arbetstempo.
Vi söker dig som är intresserad av samhällsfrågor och som vill sprida kunskap om riksdagens arbete, brinner för att genomföra evenemang och är både kreativ och strukturerad. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
Svenskt medborgarskap krävs, eftersom anställningen är placerad i säkerhetsklass.
Vi erbjuder dig
Anställningen är placerad vid enheten besök, utbildning och evenemang, som är en av fem enheter inom Riksdagsförvaltningens kommunikationsavdelning och som ligger i fräscha lokaler mitt i city. Enheten ansvarar för riksdagens nationella evenemang samt besöks- och skolverksamhet. Enheten består av 14 medarbetare. Kommunikationsavdelningen i sin helhet består av 110 medarbetare.
• Anställningsform: Tillsvidareanställning
• Omfattning: Heltid
Riksdagsförvaltningen tillämpar provanställning.
Kontakta oss
• Sabine Dubreuil, enhetschef, 08-786 58 79
• Lars Eriksson, Saco, 08-786 40 00
• Ann-Charlotte Eklund, ST, 08-786 40 00
• Lars Vestberg, Seko, 08-786 40 00
Riksdagen är hjärtat i den svenska demokratin. Riksdagsförvaltningens uppgift är att skapa bästa möjliga förutsättningar för riksdagen och dess ledamöter. Det är ett unikt uppdrag vi är stolta över. Vi har spännande arbetsuppgifter där vi utmanas yrkesmässigt. Samtidigt har vi god balans mellan arbete och fritid. Våra värdeord kvalitet, kompetens och engagemang ger oss en gemensam riktning. Tillsammans ser vi till att demokratin fungerar.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagRiksdagsförvaltningen
AdressRiksdagsförvaltningen
Sveriges riksdag
10012 Stockholm
KontorsadressJakobsgatan 6
Jobbnummer 4434474
Observera att sista ansökningsdag har passerat.