Projektledare, El
Skellefteå kommun, Support och lokaler / Byggjobb / Skellefteå
2024-04-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Projektledare, El" (publicerad 2024-07-15) ⬅️
Visa alla byggjobb i Skellefteå,
Robertsfors,
Piteå,
Norsjö,
Vindeln eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skellefteå kommun, Support och lokaler i Skellefteå Det händer mycket i Skellefteå. Här ska många fler människor leva och bo och just nu pågår arbetet för att möta utvecklingen. Det byggs och planeras som aldrig förr och nya bostäder, arbetsplatser och infrastruktur tar form. Fastighetsavdelningen är en del av förvaltningen Support och lokaler och finns till för kommunens verksamheter genom bland annat en effektiv och hållbar lokalförsörjning.
Som Projektledare El tillhör du projektsektionen och är underställd Projektchef. Sektionen består av idag av 20 medarbetare och är uppdelad i två enheter; Investering och Underhåll/anpassning. Vi behöver nu utöka vårt team med en projektledare El som vill göra skillnad i en kommun med stark tillväxt och snabb utveckling och där vi just nu har väldigt många spännande projekt.
Hos oss får du ett utmanande och varierande arbete och får vara en del av ett härligt team där vi tillsammans med andra bidrar till ett växande Skellefteå. Välkommen med din ansökan!
I den här rekryteringen behöver du bara bifoga ett CV. Det personliga brevet ersätts av frågor som du svarar på i din ansökan.
Publiceringsdatum2024-04-29ArbetsuppgifterDu kommer att ha en nyckelroll vid sektionen där du som Projektledare El har ansvaret för att beställda bygg och installationsprojekt blir genomförda med fokus på ekonomi, kvalitét och kravuppfyllelse. Du deltar i tidiga skeenden för att säkerställa genomförbarhet och har löpande kontakt med entreprenörer, konsulter och beställare under byggtiden. I din projektgrupp arbetar du tätt ihop med andra interna teknikdiscipliner. Du bidrar löpande med din kompetens och erfarenheter från byggbranschen och kommer även att ansvara och driva egna projekt i olika utsträckningar. Samarbete mellan båda enheterna ingår i arbetsuppgifterna.
KvalifikationerVi söker dig som är utbildad elektriker och har erfarenhet av arbete i ledande befattning som chef, projektledare, ledande montör, serviceledare eller motsvarande. Alternativt kan en bakgrund som el-konstruktör vara relevant. Vi ser det som meriterande om du dessutom har jobbat i fastighets-, servicebranschen. Viktigt är att du har det rätta drivet och trivs med att jobba i en projektstyrd verksamhet.
Du har lätt för att skapa överblick och sätter dig snabbt in olika frågeställningar och problem samt levererar lösningar som är bra både för kund och verksamhet. Arbetet innebär många kontakter med både interna och externa aktörer och du behöver därför vara skicklig i ditt sätt att kommunicera. Du kan självständigt driva och strukturera eget arbete samtidigt som en god samarbetsförmåga är en förutsättning för att lyckas i uppdraget.
För tjänsten krävs B-körkort.
ÖVRIGT
Förvaltningen Support och lokaler har till uppdrag att samordna och utveckla effektivt stöd så att kommunens verksamheter kan fokusera på sina olika huvuduppdrag och ge effektivare service till kommunens invånare. Vi ansvarar för kommunens övergripande samordning och utveckling av tjänster inom områden som måltid, fastighet, personal, ekonomi, inköp, information, kundtjänst och IT.
Läs mer om Skellefteå här:
http://portal.skelleftea.se/Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-05-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C187088/2024".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Skellefteå kommun (org.nr 212000-2643)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Skellefteå kommun, Support och lokaler
Kontakt HR-partner, inriktning rekrytering
Jenny Lundberg
0910 - 73 50 00 Jobbnummer 8646323
Observera att sista ansökningsdag har passerat.