Projektledare Digital Kommunikation till Klingel Göteborg
Jerrie / Marknadsföringsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jerrie i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Härryda,
Stenungsund eller i
hela Sverige Klingel Sverige säljer och marknadsför varumärket Klingel på den nordiska marknaden. Företaget är ett dotterbolag till den tyska modekoncernen K-Mail Order GmbH & Co. KG, som idag har verksamhet i 12 europeiska länder. Koncernen har specialiserat sig på produkter och modeartiklar för en mogen målgrupp, i första hand kvinnor. I Norden säljs sortimentet via e-handel och katalog. Det nordiska huvudkontoret är placerat i Göteborg.
Klingel växer och söker nu en Projektledare Digital Kommunikation! Du kommer att arbeta med kunder i hela Skandinavien på Klingels nordiska huvudkontor i ljusa lokaler i Gårda i centrala Göteborg. Här arbetar idag ca 25 personer inom kundtjänst, marknad och översättning. Du blir en del av ett mycket trevligt team på ett expansivt, internationellt företag med sunda värderingar och ett öppet och coachande ledarskap. Tjänsten är ett vikariat på cirka ett år med start i februari 2019.
Som Projektledare Digital Kommunikation arbetar du på den nordiska marknadsavdelningen med ett helhetsansvar för Klingels lokala digitala marknadsaktiviteter, från koncept till uppföljning. Målsättningen är att hitta kommunikationsvägar och att genomföra aktiviteter och etablera strategiska samarbeten som leder till ökad trafik och försäljning, men också att uppnå ökad kännedom och preferens för Klingel som varumärke. Du planerar och koordinerar kampanjer och följer löpande med i sociala trender, förändringar och tekniska uppdateringar.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Planera kampanjer och redaktionellt innehåll samt administrera redaktionsplaner
• Producera säljande texter och budskap för kampanjer och lokala nyhetsbrev
• Koordinera arbetet mellan Onsite och Översättning i samarbete med Head of Translation
• Skapa engagerande innehåll och dialog med målgruppen
• Samla in data, analysera och rapportera i enlighet med överenskomna KPIs
• Övervaka branschen i sociala medier för att säkerställa framgång
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom marknadsföring eller annan relevant inriktning och erfarenhet av att arbeta med B2C-marknadsföring på sociala medier. Du är van att producera innehåll och tävlingar, arbeta med mätverktyg och kampanjer på sociala medier och har erfarenhet inom bildhantering och layout. Du har mycket goda kunskaper i Office-paketet, samt kunskaper i Facebook Ads Manager/Pro Editor och Google Analytics, Google Search Console och Google Adwords. Du är van att arbeta i bildhanteringsprogram som Photoshop, Pixelmator eller motsvarande. Har du även erfarenhet av influencer marketing ser vi det som meriterande.
Vidare ser vi att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska och är bra på att uttrycka dig i både tal och skrift. Då koncernspråket är tyska är det av stor fördel att du behärskar åtminstone grundläggande kunskaper i det tyska språket. Kan du ytterligare ett nordiskt språk ser vi det som meriterande men det är inget krav.
Som person är du bra på att samarbeta och ser ett gott teamarbete som nyckeln till framgång. Du är säljfokuserad och resultatdriven, har hög kommunikativ förmåga och brinner för sociala medier och hur dessa går att optimera för att bäst nå rätt målgrupper. Ditt arbetssätt som genomsyras av ett stort kundfokus och du vill vara med och skapa värde för Klingels målgrupp.
Varmt välkommen med din ansökan med bifogat CV på jerrie.se. Vid frågor kontakta Cecilia Jarlsmark på 0723-05 33 43. Urval och intervjuer startar den 7 januari.
Varaktighet, arbetstid
• -
Publiceringsdatum2018-12-19ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagJerrie
AdressJerrie
Odinsgatan 9
41103 Göteborg
KontorsadressOdinsgatan 9
Jobbnummer 4519129
Observera att sista ansökningsdag har passerat.