Projektledare CRM
3 / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos 3 i Stockholm,
Solna,
Täby,
Södertälje,
Gnesta eller i
hela Sverige Vi på 3 tror att livet blir roligare om man upplever det tillsammans med andra. Därför arbetar vi varje dag för att göra det enklare för våra 2 miljoner kunder att dela sina upplevelser, åsikter och känslor med andra. Vi är övertygade om att det är kulturen på 3 som är huvudingrediensen för vår framgång. Tack vare detta har vi utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser. Varmt välkommen till 3.
Vill du vara med på resan mot Sveriges bästa CRM-funktion? Då ska du söka rollen som Kampanjprojektledare på 3, där du tillsammans med kollegorna inom Lojalitet har en central roll i våra kunders upplevelse och nöjdhet. Du kommer att rapportera till chefen för Lojalitet, som ingår i affärsenheten Consumer Market. Målbilden för Lojalitet är att öka både lojalitet och lönsamhet, vilket mäts genom tydliga nyckeltal såsom NPS och kundtapp samt intäkt och marginal per kund.
Personen vi söker till denna roll är en person som gärna tänker nytt och som vill vara med och påverka utvecklingen av Lojalitet. Som Kampanjprojektledare är du huvudansvarig för planering, exekvering och uppföljning av kampanjer och direktkommunikation till våra företags- och privatkunder. Du jobbar tätt tillsammans med kollegorna på Lojalitetsavdelningen (CRM-analytiker, CRM-ansvariga, produktägare och projektledare) Självklart samarbetar du även med andra avdelningar såsom Marknad, Legal, Analys, Logistik samt kanalerna som möter kund.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Projektleda strategisk och taktisk kundbearbetning vilket innefattar att utifrån affärsmål prioritera, initiera, driva och följa upp löpande kundlivscykelaktiviteter och nya lojalitetskoncept
• Underhåll och förbättring av skriftlig direktkommunikation till 3s kunder
• Utveckling och förbättring av kundresan med fokus på kommunikation
• Leda samarbetet inom kampanjteamet bestående av dig och två kampanjanalytiker samt med CRM-ansvariga och andra avdelningar för val av kommunikationskanal, framtagande av erbjudanden, skapa kommunikation och säkra multikanalbearbetning
• Hålla ihop kampanjarbetet mellan avdelningarna på 3 samt att säkra att kundaktiviteterna är genomförbara utefter tekniska, juridiska och finansiella aspekter
• Säkerställa att projekten uppnår definierade mål samt presentera uppföljning för olika intressenter
• Löpande förbättra kampanjprocessen samt delta i och leda projekt som syftar till att öka förutsättningarna för automatisering och omni-kanalbearbetning
• Leverantörsansvar för ett antal externa leverantörer, främst tryckerier och byråer
Vi söker dig som har en examen inom ekonomi, marknad eller liknande och som har arbetat ett par år. Du har erfarenhet av att leda relationsmarknadsföringsaktiviteter och känner igen koncept som sekventiell bearbetning och triggerbaserade kampanjer. Du är skicklig på att driva frågeställningar i både projekt- och linjeform, vilket ställer krav på projekterfarenhet, ledaregenskaper och ett strukturerat arbetssätt.
Du har god förståelse för och är naturligt nyfiken på alla delar i kundresan och är van att jobba tvärfunktionellt nära andra discipliner. Erfarenhet av att kravställa i IT-projekt, försäljning, CRM-arbete med stöd av ett kampanjhanteringsverktyg, digital kommunikation och/eller e-handel är meriterande.
Som person är du engagerad, tydlig, resultatfokuserad och van att ta egna initiativ för att driva förbättringar. Rollen kräver att du trivs med att kombinera strategiskt tänk med en "kavla-upp-ärmarna-attityd". Du är affärsinriktad och analytisk och kan växla kreativitet med detaljer. En ödmjuk inställning och en mycket god kommunikativ förmåga är en förutsättning då du kommer att ha ett nära samarbete med olika delar av organisationen.
Vi erbjuder dig karriärmöjligheter och en central roll på en arbetsplats som utsetts till en av Sveriges bästa. Vårt arbetsklimat präglas av öppenhet, engagemang och framåtanda.
Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Följ oss på vår instagram: instagram.com/livetpa3/
Tjänsten är en tillsvidareanställning på vårt huvudkontor på Lindhagensgatan på Kungsholmen. Urval och intervjuer sker löpande.
Vid frågor är du välkommen att höra av dig till Stina Fritz på
stina.fritz@tre.se eller 073 543 84 28.
Varmt välkommen med din ansökan.
Varaktighet, arbetstid
1 -
Publiceringsdatum2017-04-07ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretag3
Adress3
Lindhagensgatan 98
10425 Stockholm
KontorsadressLindhagensgatan 98
Jobbnummer 3425167
Observera att sista ansökningsdag har passerat.