projektledare bilpool
Ludvika kommun / Företagsekonomjobb / Ludvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsekonomjobb i Ludvika,
Smedjebacken,
Ljusnarsberg,
Fagersta,
Säter eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ludvika kommun i Ludvika,
Borlänge,
Leksand eller i
hela Sverige Ludvika kommun växer!ABB och STRI är världsledande inom elkraftöverföring och investerar för framtiden. Spendrups bryggeri, Säfsen Resort och gruvindustrin är andra som satsar stort. Många flyttar hit och boende finns i alla former, alltid naturnära. Vi i Ludvika kommun är entusiastiska inför framtiden. För att lyckas ännu bättre behöver vi dig!
Stöd och styrningsförvaltningen arbetar med att effektivisera verksamheten för att frigöra medel till kärnverksamheterna i de övriga förvaltningarna. Förvaltningen arbetar med en hög grad av samordning och standardisering för att säkerställa helhetssyn, effektivitet och kvalitet. En annan mycket viktig del av verksamheten är att utveckla och förvalta kommunens gemensamma processer och arbetssätt.
Publiceringsdatum2015-04-09Dina arbetsuppgifterUtifrån uppdraget är de huvudsakliga arbetsuppgifterna att identifiera och dokumentera vilka bilar som ska ingå i kommunens bilpool, samt identifiera och dokumentera vilka uppgifter som ska utföras av bilpoolen. Vidare ska du skapa en kommungemensam organisation för bilpoolen och ta fram rutiner och se över behovet av IT-stöd för bokning, administration (körjournaler, nyckelhantering, fakturahantering, fakturering, avtalshantering. Du ska även ta fram rutiner för service och underhåll, bilvård, samt förankra och marknadsföra projektet inom kommunen.
KvalifikationerSom person är du noggran, drivande och målfokuserad. Det är viktigt att du har ett systematiskt och logiskt förhållningssätt där vikten läggs på att korrekt information finns tillgänglig för beslut. Du letar kontinuerligt efter nya möjligheter, arbetar proaktivt, har en öppen attityd, samt har lätt för att etablera kontakter och inser vikten av kvalitet. Det är även viktigt att du har god vana att jobba med IT baserade lösningar och kan snabbt ta till dig ny information. För denna tjänst ser vi att du är kommunikativ, kan arbeta strukturerat inom uppsatta tidsramar och kontinuerligt redovisa ditt arbete för närmaste chef.
Du har erfarenhet av att arbeta i projektform och hantera tunga projekt med planering och uppföljning, samt erfarenhet av att arbeta inom kommunal förvaltning.
Önskvärd kompetens är ekonomisk utbildning, erfarenhet av logistik, samt IT-vana.
Anställningsvillkor
Visstidsanställning, snarast efter överenskommelse, dock längst tom 31 december 2015.
Kontaktperson för detta jobbTommy Berglund TF enhetschef arbetsmarknadsenheten Telefonnummer: 0240-56 54 61, OBS vi undanber oss kontakt med försäljare av rekrytering eller annonserings tjänster.
Facklig kontaktperson
Vision, nås via växeln 0240-86000
Så ansöker duVälkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 20 april. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt avtal/överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-04-20
Ansökan sker via företagets webbplats.
FöretagLudvika kommun
AdressLudvika kommun
Carlavägen 21 C 77130 Ludvika
77130 Ludvika
KontorsadressCarlavägen 21 C 77130 Ludvika
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2240095
Observera att sista ansökningsdag har passerat.