Projektledare/Arkivarie

Banverket Verksamhetsstöd / Chefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Banverket Verksamhetsstöd i Göteborg, Ängelholm, Hallsberg, Malmö, Norrköping eller i hela Sverige

Banverket har det övergripande ansvaret för järnvägen. Vi lägger grunden för säker, prisvärd och miljöanpassad järnvägstrafik och utvecklar järnvägen med fokus på säkerhet och konkurrenskraft. Vi är totalt 6500 medarbetare runt om i landet.
Aldrig tidigare har så många människor åkt tåg och aldrig tidigare har så mycket gods transporterats på järnvägen. Och den positiva utvecklingen fortsätter. På Banverket väntar därför många nya och spännande utmaningar. Verksamhetsstöd är en kompetensbank för viktiga funktioner som information, personal, ekonomi, dokumenthantering med mera.
Verksamhetsstöd Dokumenthantering arbetar i huvudsak inom stödprocessen dokumenthantering. På uppdrag utvecklar vi Banverkets dokumenthantering, diarieföring och arkivering samt stödjer medarbetare och chefer i sådana frågor. Vi förvaltar Banverkets dokumenthanteringssystem och driver också Banverkets bibliotek.
Till vårt kontor i Göteborg söker vi en projektledare med en önskan att leda och driva verksamhet och utvecklingsprojekt inom området ärende- och dokumenthantering.

Publiceringsdatum
2008-08-21

Dina arbetsuppgifter
Banverket står inför en rad stora förändringar med bl a bolagisering av delar av verket. Som projektledare/arkivarie ansvarar du för att avsluta arkiven i de delar av Banverket som bolagiseras. Detta arbete innebär att projektleda, planera och koordinera projektgruppen, ordna och förteckna analoga och elektroniska handlingar. Kommunicera internt inom Banverket och externt med exempelvis Riksarkivet och Vägverket.
Resor inom Sverige ingår i arbetet. Projektanställning/visstidsanställning 1 år + ev ytterligare 1 år.
Efter överenskommelse kan även några av våra andra huvudorter (Luleå, Gävle, Stockholm, Borlänge och Malmö) vara aktuella.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är van att planera, genomföra, följa upp och leverera enligt uppsatta mål och tidsramar och uppfyller nedanstående kriterier:
• erfarenhet av projektledning och lägst 40 poäng
arkivvetenskap vid universitet/högskola är ett krav
• erfarenhet av arbete som arkivarie med elektroniska
handlingar och e-arkiv är mycket meriterande
• erfarenhet från offentlig sektor och erfarenheter från
förändringsledning är meriterande
Du trivs med att arbeta praktiskt och metodiskt. Du är självgående och har en god samarbets- och organisationsförmåga. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper såsom att du är strategisk, initiativ- och ansvarstagande.
På Banverket är vi övertygade om att mångfald i alla avseenden berikar verksamheten.
Befattningen är säkerhetsklassad vilket kräver svenskt medborgarskap och innebär att registerkontroll kommer att genomföras.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Heltid/Visstidsanställning

Ersättning
Fast lön
Individuell lönesättning tillämpas

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-09-12
Ange följande referens när du ansöker: 08254-8868
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering.borlange@banverket.se

Kontakt
Britt-Marie Calles, Chef Dokumenthantering, 0243-44 63 95, 070-303 63 95 (Annonsförsäljare undanbedes vänligt men bestämt.)

Facklig kontakt
Ulf Malmström, SACO, 08-762 22 57
Berit Runquist, ST, 0243-44 55 58
Katarina Fällström Jacobsen, SEKO, 040-20 22 03

Företag
Banverket Verksamhetsstöd

Adress
Banverket Verksamhetsstöd
Personal
78185 Borlänge

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0243-44 50 00
E-postadress: rekrytering.borlange@banverket.se

Jobbnummer
291819

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Banverket Verksamhetsstöd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Banverket Verksamhetsstöd: