Projektledare/ affärscoach
Norsjö kommun / Organisationsutvecklarjobb / Norsjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Norsjö,
Malå,
Lycksele,
Skellefteå,
Arvidsjaur eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Norsjö kommun i Norsjö,
Skellefteå eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2018-07-02Om företagetNorsjö kommun är en kommun belägen i Västerbottens inland med storslagen natur och 400 sjöar inom kommunens gränser. Basen i Norsjös näringsliv utgörs till största del av företag i träbranschen. Eftersom Norsjö ligger mitt i det så kallade Skellefteåfältet så utgör även gruvnäringen ett betydande inslag i kommunens sysselsättningsprofil.
Kommunen Norsjö erbjuder dig ett rikt utbud av aktiviteter och upplevelser som ger dig meningsfulla fritidssysselsättningar och stimulans oavsett om du brinner för kultur, friluftsliv eller idrott. På gångavstånd från din arbetsplats finner du skola, förskolor, matvarubutik, restauranger, bio - samt närhet till naturen. Välkommen till oss där du får uppleva världens bästa vardag!
Vi erbjuder dig som sökande en mycket välmående arbetsplats. Hela förvaltningens arbete genomsyras av kommunens värdegrund där positivitet, professionalitet, engagemang och respektfullhet är ledorden. För tredje året i följd visar Norsjö kommun lägst sjukfrånvarosiffror bland länets kommuner. 2012 visade Norsjö upp lägst siffror bland samtliga landets kommuner. Kort sagt är vi en liten kommun med stora ambitioner!
Vi söker nu en projektledare/affärscoach som ska arbeta inom projektet ?Näringslivsutveckling i Möjligheternas Region? som finansieras via tvååriga medel från Europeiska utvecklings fonden. Tjänsten ligger organisatoriskt inom vår tillväxtavdelning. Avdelningen ansvarar för näringslivsfrågor, arbetsmarknadsfrågor, projekt, service- och landsbygdsutveckling, besöksnäringsfrågor samt upphandling..
Beskrivning projekt
Åtta inlandskommuner i Västerbotten som består av Dorotea, Lycksele, Malå, Norsjö, Storuman, Sorsele, Vilhelmina och Åsele kommuner, har fått beviljat ett gemensamt näringslivsprojekt. Projektet heter Näringslivsutveckling i Möjligheternas Region och förkortas NiMR dit söker vi nu en lokal projektledare/affärscoach.
Projektet bygger vidare på Möjligheternas Region vars aktiviteter tar slut sommaren 2018. Möjligheternas Region har coachat över 500 företag, hjälpt över 125 kvinnor och män att starta företag och fått över 40 innovatörer att ta steg mot att sälja sin produkt eller tjänst.
Näringslivsfunktionerna har tillsammans med företagen i kommunerna identifierat ett antal viktiga områden där det finns ett behov av stöd för att företagen ska kunna ta nästa steg. Det handlar om generations- och ägarskifte, nå ut på en större marknad, kompetensförsörjning, kapitalförsörjning och innovation som projektet NiMR nu ska jobba med.
Varje kommun har en lokal projektledare som har ansvar att forma aktiviteter inom utvalda områden i samverkan med övriga deltagande kommuner samt genomför aktiviteter lokalt. Projektledaren är även affärscoach och möter de lokala företagen och är vägen in till projektet.
Utöver projektet kan du få andra arbetsuppgifter från näringslivskontoret som ligger i linje med detta uppdrag.
ArbetsuppgifterDu kommer att ha en omväxlande och spännande roll i en kommun som har stora ambitioner och andas engagemang och utveckling. Vårt mål är att vi ska finnas till för och vara nära våra företag. Vi söker dig som vill vara en del i vårt lag där vi gärna ser kvalitéer som säljande, kreativ och utåtriktad. Du drivs av att möta människor och har ett stort och genuint intresse för entreprenörskap. Ditt arbetssätt får gärna vara coachande, proaktivt och möjlighetsskapande. Vi vill att du ser möjligheter och vill bidra till utveckling av nya metoder och processer samt samverka med deltagande kommuner. En viktig del i arbetet är att bygga relationer och skapa förtroende både hos lokalt näringsliv och hos samarbetsparters samt vara en länk från regionalt och nationellt stöd till kommunen. Därför är det viktigt att du har lätt att samarbeta och fungerar bra i ett arbetslag. En nyckel till framgång i projekt är ordning och reda därför är det viktigt att du är strukturerad och ordningsam.
BakgrundFör oss är det viktigt att du ägt, drivit eller på annat sätt fått kunskap om hur det är att driva företag. Om du har en akademisk utbildning eller motsvarande så är det ingen nackdel. Kommunikation i alla dess former är viktig så det underlättar om du är trygg i svenska språket. Vi har en del företagare med internationell bakgrund så viss kunskap i engelska kommer du ha nytta av. Du kommer att arbeta i en digitaliserad värld med allt från dator, surfplattor och telefon så det är viktigt att du känner dig trygg med tekniken. Har du erfarenheter kring att jobba med marknad och sälj så är det ett stort plus. Körkort B är ett krav och du bör ha tillgång till eget fordon. Känner du rätt folk är det ett plus och har du dessutom jobbat med EU-projekt så är du nog kvinnan eller mannen för jobbet. Som du förstår så lägger vi den största vikten vid dina personliga egenskaper.
Vi har ett förmånspaket för dig som anställs med bland annat möjlighet till friskvård på arbetstid och flexibel arbetstid.
Anställningsform: Visstidsanställning 6 + 18 månader med möjlighet till förlängning
Tillträde: Snarast - enligt överenskommelse
Lön: Enligt överenskommelse
Kontaktpersoner: Beatriz Axelsson (0918-141 67), Eleonore Hedman (0918-141 39)
Fackliga kontaktpersoner:
Vision ? Ida Lundström (0918-14223)
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid 6 mån eller mer
ErsättningMånadslön
Ange löneanspråk i ansökan
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-12
Ange följande referens när du ansöker: 53/18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktVerksamhetschef kommunal utveckling Eleonore Hedman 0918-14139
FöretagNorsjö kommun
AdressNorsjö kommun
Storgatan 67
93581 NORSJÖ
KontorsadressStorgatan 67
Jobbnummer 4232601
Observera att sista ansökningsdag har passerat.