Projektledare/Adminstratör till Swegon
Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg / Företagsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsekonomjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Härryda eller i
hela Sverige Swegon är en innovativ och miljöprofilerad tillverkare av marknadsledande produkter och lösningar för ett energigivande
inomhusklimat. Företaget finns idag representerat i 40 länder med 1250 anställda och med en omsättning på ca
2,6 miljarder SEK. Med sina omfattande nyanställningar och strategiska företagsförvärv expanderar Swegon kraftigt både nationellt och internationellt.
Swegon befinner sig i en vinnande bransch och efter offensiva satsningar har vi tagit steget för att bli än mer framgångsrika på den internationella marknaden. Group Marketing ansvarar för Swegons övergripande kommunikation och arbetar med att stärka Swegons varumärke, image och identitet. Till gruppen söker vi en:
PROJEKTLEDARE/ADMINISTRATÖR
Swegon tar ett stort ansvar för att sprida kunskap om luftens betydelse för inomhusklimatet. Genom Swegon Air Academy har vi skapat en kunskapsplattform där egna föreläsare och några av de mest kända företrädarna för organisationer och universitet genomför seminarier med fokus på heta frågor om inomhusklimat, luftbehandling och energisparande.
Som Projektledare/Administratör kommer din roll vara att planera och administrera ca ett 30-tal seminarier per år tillsammans med övriga personer inom Group Marketing. Seminarierna äger företrädesvis rum runt om i Europa, men även i övriga världen. Arbetsuppgifterna innebär bl.a. att:
Som projektledare/administratör inom Air Academy kommer din roll vara att planera och administrera ca ett 30-tal seminarier per år tillsammans med övriga tio personer i Group Marketing. Seminarierna äger företrädesvis rum runt om i Europa men även i övriga världen. Arbetsuppgifterna innebär bl.a. att:
• Förhandla avtal med lokala leverantörer för lokaler, utrustning etc.
• Boka föreläsare
• Nå rätt kundgrupp/profil på besökare tillsammans med lokal representant
• Administrera inbjudningar, uppföljningar etc.
• Hotell-/reseadministration
• Support på plats vid seminarierna
• Dokumentation, publicering webb etc.
• Medlemsadministration m.m.
I tjänsten ingår dessutom att vara projektledare/administratör för Swegons interna kick-offer samt bistå med generella administrativa supportuppgifter till Group Marketing och försäljningsledningen. Arbetet med interna kick-offer liknar till viss del arbetet inom Air Academy vad gäller bokning av lokaler, inbjudningar m.m.
Vi söker en lagspelare som har kunden i fokus, är självgående, drivande och uppskattar att arbeta i ett tidvis högt tempo med strikta deadlines. Du har erfarenhet av att administrera större event och har potential att växa in i mer avancerade marknadsföringsuppgifter. Vidare är du social, kommunikativ och van att hålla presentationer både på svenska och engelska. Övriga språk är ett plus. I tjänsten ingår mycket resor.
Rekryteringen sker i samarbete med Adecco. Närmare upplysningar om tjänsten lämnas av Kajsa Friberg på tfn. 031-7254564. Du söker tjänsten på Adeccos hemsida,
www.adecco.se. Senaste ansökningsdagen är den 22/11. Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2010-11-09KörkortskravB
Tillgång till egen bil
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-11-22
Ange följande referens när du ansöker: Projektledare Swegon
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktKajsa Friberg, Rekryteringskonsult, 031-7254500 (Telefon)
FöretagAdecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg
AdressAdecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg
Götgatan 11
41110 Göteborg
KontorsadressGötgatan 11
KontaktuppgifterTelefonnummer: 031-725 45 00
Jobbnummer 773847
Observera att sista ansökningsdag har passerat.