Projektledare
Polismyndigheten / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Stockholm,
Solna,
Järfälla,
Södertälje,
Sigtuna eller i
hela Sverige Vi bygger inga virtuella världar eller pokerbord - det vi utvecklar är avgörande för att brott ska klaras upp, att förhindra terrorbrott och för att alla i Sverige ska känna sig trygga.
Arbetsplatsbeskrivning
Polisens IT-avdelning har drygt 1000 anställda och ansvarar för all IT som används av polisens cirka 34 000 medarbetare. Som anställd på IT-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och en möjlighet att göra skillnad på riktigt! Vi säkerställer att polisens IT-stöd drivs framåt.
Vi arbetar aktivt med kompentensutveckling och att arbetsuppgifter efterhand matchas mot nya kompetenser och intresseområden, så att du som anställd får komma till din rätt och trivas med jobbet. Vi sitter i moderna lokaler centralt på Kungsholmen. Som anställd på Polisens IT har du möjlighet att arbeta hemifrån upp till två dagar i veckan.
Vi söker nu en uppdragsledare som brinner för att leverera verksamhetsnytta, och som i sitt dagliga jobb vill bidra till ett tryggare och säkrare Sverige!
Publiceringsdatum2022-05-05Dina arbetsuppgifterVi inom gruppen Passageraranalyssystem har ett helhetsansvar för nyutveckling och systemförvaltning av system som används för att förebygga och förhindra grov brottslighet och terrorverksamhet. Vi arbetar till största delen med egenutvecklade system och utvärderar kontinuerligt nya moderna tekniker och verktyg för att kunna tillhandahålla bästa möjliga systemstöd till våra användare.
Hos oss får du arbeta inom ett spännande verksamhetsområde där du är med och bidrar till ett bättre samhälle. Du kommer jobba tillsammans med engagerade kollegor i en agil miljö som främjar lärande och utveckling. Vi jobbar nära verksamheten och det är viktigt att ha en god förståelse hur polisen arbetar och vilka behov de har. Du kommer därför göra regelbundna besök i den operativa verksamheten.
Som uppdragsledare ansvarar du för att
Omvärldsbevaka
Bereda och ta fram underlag till beslut
Vara kontaktytan mot olika intressenter på Polismyndigheten
Leda, planera och följa upp olika typer av uppdrag
Förstå verksamhetens behov och översätta dessa till krav
Säkerställa att uppdraget/leveransen drivs kostnads- och verksamhetseffektivt
KvalifikationerVi söker dig som har:
Examen från en minst 3 år lång utbildning inom för tjänsten relevant område på universitet/högskola, alternativt att du har motsvarande förvärvad erfarenhet som Polismyndigheten kan bedöma som likvärdig
Några års erfarenhet av att leda projekt/uppdrag inom IT-området, inhämtad under de senaste 5 åren
Erfarenhet av att ta fram krav utifrån verksamhetens behovs
Erfarenhet av att leda agila team
God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
Då tjänsten är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.
Det är meriterande om du även har:
Arbetat enligt Scrum
Erfarenhet av systemintegration
Några års erfarenhet av teknisk systemförvaltning
Erfarenhet av att planera och leda workshops
Erfarenhet av att ta fram mockups och prototyper
Dina personliga egenskaperVi söker dig som är driven, engagerad och har ett agilt mindset. Du är strukturerad, arbetar självständigt och drivs av ditt teams framgångar där ni tillsammans bidrar till ett tryggare samhälle.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och personlig lämplighet.
Fackliga företrädare
Andreas Johansson, SACO tfn 073-084 13 01
Sofia Ask, Polisförbundet tfn 010-563 87 10
Johan Gertz, Fackförbundet ST tfn 010-56 770 92
Karna Tillheden, SEKO Polisen tfn 010-561 66 27
Övrig information
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Stockholm, Kungsholmen
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Uppdragsledare, IT
I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev och enkät via e-post till
jobb.na@polisen.se senast den 24e maj 2022. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A261.319/2022 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta kontaktpersonerna i annonsen.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under
https://polisen.se/krigsplacering och
https://polisen.se/sakerhetsprovningPolismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på
https://polisen.se/personuppgifter/rekryteringDin ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-05-24
FöretagPolismyndigheten
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A261.319/2022".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)
Ansökan E-post:
jobb.na@polisen.se Kontakt Rekryterande chef
Anette Kröger
anette.kroger@polisen.se Jobbnummer 6610100
Observera att sista ansökningsdag har passerat.