Projektledare
Ragunda kommun / Chefsjobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Ospecificerad arbetsort eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ragunda kommun i Ospecificerad arbetsort Ragunda kommun är belägen i den östra delen av Jämtland - mellan hav och fjäll, mittemellan Östersund och Sundsvall. Landskapet är slående vackert med djupa dalar, höga berg och öppna landskap. Vildhussens verk med Döda fallet samt den thailändska paviljongen i Utanede är några av våra kända turistattraktioner. I kommunen bor ungefär 5 500 personer, koncentrerade kring tre tätorter. Avståndet till beslutsfattare och samhällsservice är kort och köer drabbar oss sällan. Kommunen är själv en av de största arbetsgivarna med ca 500 arbetstillfällen. Ragunda kommun värnar sedan 2013 om tobaksfria arbetsplatser i hälsofrämjande syfte. Läs mer om oss på
www.ragunda.se Ragunda kommun söker nu efter en projektledare till förstudien Dramaturgiat/ konstnärligt råd som långsiktigt och hållbart ska arbeta för att det spelas teater, musik och övriga kulturella inslag på vridläkaren i Döda Fallet.
Vi vill samtidigt undersöka om det finns intressenter för att bilda en referensgrupp från näringslivet som kan titta på de förslag som dramaturgiatet tar fram och ge förslag på konkreta utvecklingsmöjligheter. Med den naturscen och vridläktare som erbjuds vid Döda Fallet upplever vi att kulturen i allmänhet och teatern i synnerhet har goda förutsättningar att utvecklas på ett spännande sätt.
Målet är att det ska spelas teater, ges konserter och andra olika typer av kulturella arrangemang på vridläktaren i Döda Fallet och för att få till det behövs samarbete. Vi behöver skapa en grupp av producenter och intressenter som tillsammans delar på ansvaret och bidrar med olika delar.
Syftet med förstudien är att undersöka under vilka former vi kan bilda ett dramaturgiat som är hållbart både ur ekonomiska och konstnärliga aspekter. Dramaturgiatets uppgift blir sedan att tillsammans med lokala, regionala och kanske nationella föreningar, företag och organisationer välja ut produktioner som kan vara intressanta.
Förstudien genomförs som ett Leaderprojekt som där Ragunda Kommun är projektägare.
Publiceringsdatum2017-09-15KvalifikationerVi söker dig som har är ansvarsfull, positiv och självständig. Du kan göra dig förstådd och kommunicera både muntligt och skriftligt på svenska. Du förstår vikten av att hålla tider och deadlines och att skriftligt återrapportera ditt arbete. Du bör ha jobbat med teater eller annat konstnärligt arbete helst både rent praktiskt och administrativt.
Utbildning och/eller erfarenhet av teaterproduktion är meriterande. Har du dessutom ett gott socialt nätverk och är bekant med olika aktörer och producenter är det ett plus!
Körkort: Klass B är ett krav.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet! Vi ser gärna både manliga och kvinnliga sökanden, liksom sökanden med olika etniska och kulturella bakgrunder.
Tillträde och varaktighet:
Tjänsten är tidsbegränsad anställning på 100 % under tre månaders tid. Arbetstiden planeras efter eget ansvar .
Tillträde enligt överenskommelse. Lön och anställningsvillkor enligt avtal.
Arbetstid:
Enligt schema dagtid och helger men vissa kvällar kan förekomma.
Upplysningar:
Robert Falk, utveckling och näringsliv, Ragunda Kommun, tfn 0696-68 20 32,
robert.falk@ragunda.se Facklig företrädare:
Kommunal nås via kommunens kundcenter, tfn 0696-68 20 00
Välkommen att söka genom CV och personligt brev, senast 2017-09-27
Rekrytering sker löpande så vi ber dig inkomma med din ansökan så snart som möjligt. Ansökan görs via
www.hrsupporten.se/ragunda.phpVaraktighet, arbetstid
Heltid Visstid 3 - 6 mån
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-27
Ange följande referens när du ansöker: Projektledare
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTurismhandläggare Robert Falk 0696-109 00
FöretagRagunda kommun
AdressRagunda kommun
Centralgatan 15
84432 HAMMARSTRAND
KontorsadressCentralgatan 15
Jobbnummer 3699305
Observera att sista ansökningsdag har passerat.