Projektledare

Göteborgs stad., Intraservice / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
2017-08-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Projektledare" (publicerad 2018-11-20) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Intraservice i Göteborg

Intraservice levererar interna tjänster till Göteborgs Stads olika verksamheter inom exempelvis välfärds-, utbildnings- och HR-området samt IT.
Utveckling, drift och support ingår som delar i många av våra tjänster. Vi är idag cirka 450 anställda. Läs mer om oss på www.goteborg.se/intraservice



Publiceringsdatum
2017-08-28

Arbetsuppgifter
Intraservice har i uppdrag att stödja stadens bolag vid införande av Göteborg Stads gemensamma ekonomi- och inköpssystem. Vi söker en projektledare som ska driva och samordna arbetet med fokus på leverans till hög kvalitet.

I ditt arbete kommer du att leda ett projekt som syftar till att införa Göteborgs Stads gemensamma ekonomi- och inköpssystem i de kommunala bolagen samt ger bolagen stöd i sitt förändringsarbete vid införande av nya arbetssätt. Projektet består av representanter från de kommunala bolagen och av interna resurser på Intraservice och Stadshus AB samt stöd av externa resurser. Projektet beräknas pågå under flera år.

Du kommer att tillhöra och samverka med den gruppering på Intraservice som arbetar med systemstöd och processer inom området ekonomi och operativt inköp.

Då tjänsten är nyinrättad kommer innehållet att utvecklas över tid.

Intraservice verksamhetsområde Ekonomi, ledning och styrning erbjuder tjänster inom ekonomi, ledningsstöd, e-handel och kvalitet. Våra tjänster ska stödja stadens verksamheter, chefer och medarbetare, genom att skapa möjligheter för ett enhetligt, kvalitetssäkrat och effektivt arbetssätt i staden. Exempel på tjänster som Intraservice erbjuder stadens förvaltningar och bolag inom området är systemstöd, processtöd och utbildning för ärendehantering, kvalitets- och uppföljningsprocesser, ekonomiprocesser och e-handel. Inom e-handel levererar vi process- och systemstöd för hela kedjan från beställning till betalning.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom offentlig förvaltning eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig. Du har minst fem års erfarenhet av att arbeta med projektledning, planering, beredning och uppföljning. Du har också kunskap om och erfarenhet av att arbeta med verksamhetsutveckling och förändringsledning. Du behöver ha god förståelse för digitalisering som ett sätt att möjliggöra förändrade arbetssätt. Om du har erfarenhet av att arbeta i offentlig förvaltning och kunskap inom ekonomiområdet är detta meriterande.

Du är omvärldsorienterad och håller dig uppdaterad samt har en god analytisk förmåga. Du trivs med att ta initiativ till förändring och utveckling samt har ett övergripande helhetsperspektiv på verksamheten. Du är drivande, strukturerad, tydlig och har lätt att uttrycka dig när du talar och skriver samt levererar med hög kvalitet. Genom ditt proaktiva sätt att arbeta och kommunicera skapar du delaktighet i arbetet och du är bra på att utveckla en positiv samverkan genom goda relationer.

Som medarbetare på Intraservice delar du självklart stadens gemensamma förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt.

På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som kontinuerligt utvecklas och förändras. Hos oss får du stora möjligheter till kompetensutveckling och kreativt arbete. Vi erbjuder dig flexibel arbetstid för att du ska kunna få balans mellan arbete och privatliv. Intraservice har ett aktivt hälsoarbete och du erbjuds olika friskvårdsförmåner. Sedan flera år tillbaka är vi en miljödiplomerad arbetsplats.

Vi vill att Intraservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi vet att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

ÖVRIGT
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-11
Ange följande referens när du ansöker: A710236
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Stig Kelmeling 031-367 83 74
Jenny Johnsén 031-367 82 04

Företag
Göteborgs stad., Intraservice

Adress
Göteborgs stad., Intraservice
411 20 Göteborg
40482 GÖTEBORG

Kontorsadress
Rosenlundsgatan 4

Jobbnummer
3665831

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., Intraservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., Intraservice: