projektledare
Cantera IT-partner / Byggjobb / Stockholm
2015-02-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "projektledare" (publicerad 2018-02-13) ⬅️
Visa alla byggjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Cantera IT-partner i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Cantera IT-partner söker ambitiösa och drivna projektledare med mycket god teknisk kompetens och relevant utbildning. Vi tror att du trivs med att ställas inför nya utmaningar och att du förstår vikten av att sätta kunden i fokus.
Arbetsuppgifter för projekteringsledare:
• delansvarig för framtagning av utredningar, systemhandlingar mm i lokaliserings- och vägplaneskedet
• Vara projektledare vägplan behjälplig med framtagning av handlingar, utredningar och dokument under utredning- och planskedet
• Definiera projektering- och utredningsuppdrag och tillse att projektör tar fram dokumentation som utvisar uppdragsomfattning, kostnader och tid.
• Följa upp och utvärdera projektering- och utredningsuppdrag avseende uppdragsomfattning, kostnader och tid samt rapportera och åtgärda avvikelser i samråd med projektledaren.
• Leda och tillse omfattnings-, tids- och kostnadssamverkan med tredje part avseende främst projektering och planering. Leda och samordna samt delta på möten (projektering- och teknikmöten)
• Leda och samordna interna resurser (specialister)
• Utförandekontroll av projektering och planering.
• Uppföljning av projektörers kontraktuella åtaganden avseende leveranskvalitet genom verifiering och validering, exempelvis:
• Följa upp risker, miljö, arbetsmiljö, säkerhet, tidsplaner etc.
• Följa upp av projektörens redovisade arbetsberedningar, kontrollplaner, mätningar, provningar verifikat etc.
• Uppföljning och kontroll av projektörers åtagande i planerings- och utförandeskedet, exempelvis miljöskyddsåtgärder, dispenser och restriktioner mm
• Se till att projektet följer EU:s förordningar, lagkrav samt interna bestämmelser och arbetssätt som är tillämpliga i projektets planerings- och genomförandeskede.
• Underlag för hantering av uppkomna underrättelser och ÄTA
• Underlag för prognoser och rapporter för projektets framdrift och cash-flow, samt medverka i hanteringen av projektets risker och möjligheter
• Stöd vid kontakter med fastighetsägare och myndigheter, ledningsägare m.fl.
• Samordning med ledningsägare
• Företräda beställaren i kontakt med tredje man (exvis vid förbesiktningar)
• Exempel på arbetsuppgifter (för optionen):
• Följa upp att projektör eller totalentreprenör lämnar i kontraktet föreskriven slutdokumentation samt att denna uppfyller ställda krav på förvaltningsdata.
• Ansvara för överlämning av projekt, vilket inkluderar rollen som överlämnandekoordinator.
• Underlag för kontroll av mät- och regleringsunderlag enligt MSS
Krav på kompetens och kvalifikationer :
• Minst gymnasieutbildning med teknisk inriktning eller motsvarande.
• God kunskap och erfarenhet inom anläggningsbranschens gällande regelverk AMA Anläggning, AF AMA redovisas i form av kurser och praktisk erfarenhet
• Minst 5 års erfarenhet de senaste 10 åren som projekteringsledare i beställarroll, både vid framtagande av utredningar, systemhandlingar, förfrågningsunderlag och under entreprenörens projektering. Ett av projekteringsuppdragen har varit i storleksordningen minst 25 mkr.
• Minst 5 års erfarenhet av projekteringsledning som projekteringsledare i komplexa infrastrukturella projekt i storstadsmiljö i storleksordningen 800 miljoner kronor.
• Minst 5 års erfarenhet de senaste 20 åren av hantering, granskning och kontroll av konstruktionshandling
• Goda kunskaper i framtagande av OTB, objketspecifik teknisk beskrivning
• Projekteringsledaren ska ha goda kunskaper och kännedom, beträffande den komplexa samordningen mellan stora projekt och externa intressenter (kommuner, ledningsägare etc.) som finns i till exempel Stockholmsregion eller på likvärdiga ställen.
• Goda kunskaper i 3D-projektering
• Goda kunskaper i systematisk kravhantering
• krävs körkort och tillgång till egen bil.
Som person är du:
självgående och tar ansvar för din uppgift samtidigt som du har god samarbetsförmåga; kan kommunicera och vara lyhörd.
Du har förmåga att kommunicera och upprätthålla en bra dialog med myndigheter, konsulter och medarbetare i långsiktiga relationer.
Publiceringsdatum2015-02-25KörkortskravB
Tillgång till egen bil
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duVälkommen med ansökan via e-post till:
christian.larsson@cantera.seAnsökan kan skickas till e-postadress:
christian.larsson@cantera.seKontaktChristian Larsson Tfn 0522-146 71
christian.larsson@cantera.seFöretagCantera IT-partner
AdressCantera IT-partner
Björbäcksvägen 6
45155 UDDEVALLA
KontorsadressBjörbäcksvägen 6
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0522-14601
Faxnummer: 0522-14691
E-postadress:
info@cantera.se Jobbnummer 2182165
Observera att sista ansökningsdag har passerat.