Projektledare
Strängnäs kommun, Näringslivskontoret / Marknadsföringsjobb / Strängnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Strängnäs,
Knivsta,
Enköping,
Eskilstuna,
Nykvarn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, Näringslivskontoret i Strängnäs Strängnäs kommun utvecklar individen, verksamheten och samhället! Våra 2 000 medarbetare verkar i en dynamisk organisation som gärna prövar nya vägar för att nå sina mål.
Kommunens 33 500 invånare bor i attraktiva tätorter som Strängnäs, Mariefred, Åker och Stallarholmen, eller i mindre orter med landsbygdskaraktär. Till Stockholm tar du dig på mindre än en timme.
Näringslivskontoret/Strängnäs Business Park har till uppdrag att främja entreprenörskap i kommunen. Genom att bidra till rätt förutsättningar ska vi bidra till att befintliga företag ska kunna växa och utvecklas, att fler företag etablerar sig vår kommun och att fler företag startas.
Som ett led i detta anordnar vi ett projekt inom öppen innovation och prototypframtagning. Detta tillsammans med Mälardalens högskola, innovationsprogrammet, akademin för innovation, design och teknik.
Publiceringsdatum2015-01-08ArbetsuppgifterDu kommer att arbeta mot gemensamt uppsatta mål tillsammans med övriga medarbetare inom Strängnäs Business Park och Näringslivskontoret samt ha ett ansvar för att hålla uppsatta tids- och budgetramar. Som projektledare ansvarar du för att bygga upp och underhållerhålla relationer inom innovationsstödssystemet samt att utveckla regionsöverskridande projekt enligt uppdrag från Regionförbundet för befintligt näringsliv och offentlig sektor.
I arbetet arbetar du även med att på olika sätt bidra till att idérika människor mäklas till rätt företagsfrämjande aktör samt att etablerade företag får kännedom om Strängnäs Business Parks erbjudanden. Detta genom att vara lyhörd om önskemål och skapa event/utveckla koncept som ligger i linje med de behov som företagare och idéägare efterfrågar.
Du ska också aktivt bidra till Strängnäs Business Parks och Näringslivskontorets utveckling och förnyelse.
Arbetet innebär:
• Utifrån uppsatta mål arbeta med en strukturerad process för inflöde
• Samverka med övriga aktörer inom innovationsstödsystemet
• Arbeta med utveckling av metoder och processer
• Marknadsföra aktiviteter och event
• I arbetet ingår administration
KvalifikationerDu har en akademisk examen inom innovationsteknik eller annan utbildning som vi bedömer som likvärdig.
ErfarenheterDu bör ha arbetat med marknadsföring, innovationsprojekt och studentnära aktiviteter. Meriterade om du har god kännedom om Mälardalens högskola.
Du ska vara en driven person som är organisatorisk och kan leda grupper genom innovationsprocesser för dokumenterade resultat.
Vi kommer att fästa stor vikt vid personlig lämplighet. Meriterande
• Kunna hantera verktygen Adobe In-Design och Adobe Photoshop
• Har god kännedom om innovationsstödsystemet regionalt med goda kontakter.
ÖVRIGT
Som sökande ber vi dig att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.
Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Arbetstider och omfattningDeltid. 50% Arbetstiden är rökfri. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2015-02-01 , upphör: 2015-06-30 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-01-16
Ange följande referens när du ansöker: 3/15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKrister Widström, Näringslivschef 076-7231681
Catarina Berglund, Projektledare 0152-29700
Facklig kontaktBarbro Karlsson, Vision 0152-29191
FöretagSträngnäs kommun, Näringslivskontoret
AdressSträngnäs kommun, Näringslivskontoret
Nygatan 10
64580 Strängnäs
KontorsadressNygatan 10 64580 Strängnäs
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2121125
Observera att sista ansökningsdag har passerat.