Projektledare

Lidingö stad, Sekretariatet / Chefsjobb / Lidingö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Lidingö, Solna, Stockholm, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lidingö stad, Sekretariatet i Lidingö

På Lidingö hör arbete samman med hälsa. För våra 2 400 anställda är friskvård och utveckling i arbetet centrala inslag. När du mår bra så gör du också ett bra jobb, och kan tillsammans med våra entreprenörer ge 44 000 Lidingöbor den bästa servicen. Ett stenkast från Stockholms central, mitt i naturen.

Publiceringsdatum
2011-04-15

Arbetsuppgifter
Konsult- och servicekontoret arbetar på uppdrag av stadsledningskontoret, stadens förvaltningar samt stadens tomtbolag. Vi består av tio enheter varav sekretariatet är en. Kontoret ger råd, stöd och service inom områden som ekonomi, personal, löner, kost, upphandling och information. På vår arbetsplats arbetar vi aktivt med personal- och friskvård.
Du kommer som projektledare att ingå i sekretariatet som bland annat ansvarar för stadsarkivet, kommunstyrelsens registratur, sekreterarskap i kommunstyrelsen, kommunfullmäktige, valnämnden, beredningar, utredningar av skilda slag samt vissa juridiska uppgifter.
Ditt huvudsakliga ansvar blir att leda, hålla ihop och driva ett förändringsprojekt. Staden ska driva projektet tillsammans med Södertälje kommun från och med hösten 2011, vilket kommer att medföra många resor i tjänsten. Syftet med projektet är att genom kompetensutveckling rusta våra medarbetare inom stadsledningskontoret och konsult- och servicekontoret så att de klarar välfärdens kommande utmaningar. Målet är att bland annat bli en attraktivare arbetsgivare.
Den kompetensutveckling som planeras inom projektet syftar till att öka vår kunskap om Lean och hur vi kan använda Lean-filosofin för att uppnå effektivitet inom vår verksamhet. Kompetensutvecklingen ska även bidra till delaktighet från medarbetarna i förändringsarbetet genom att ta tillvara deras kompetens och kreativitet. Detta ger möjlighet för medarbetarna till utveckling, arbetsglädje och bidrar därmed till att skapa en attraktiv arbetsplats.

Kvalifikationer
För att axla rollen som vår projektledare vill vi att du har god ledarskaps- och samarbetsförmåga. Du ska kunna skapa engagemang och delaktighet men även vara bra på att planera, organisera och prioritera ditt arbete.
Vi söker dig som har en akademisk examen. Du ska även ha minst två års erfarenhet av att leda och driva projekt och förändringsarbete. Du ska ha dokumenterad erfarenhet (egna dokument - projektplan, slutrapport etc) och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.
Det är en fördel om du har erfarenhet av olika projektmetoder (till exempel PPS eller motsvarande) och tidigare arbetat med Lean.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Augusti 2011.

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-04-28
Besök gärna vår webb om stadens arbetsliv och lediga jobb.
Ansökan sker via företagets webbplats.
Ange följande referens när du ansöker: A211898
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
AnnCharlott Altin, 08-731 32 23

Facklig kontakt
Facklig representant, 08-731 30 00

Företag
Lidingö stad, Sekretariatet

Adress
Lidingö stad, Sekretariatet
Stockholmsvägen 50
18182 Lidingö

Jobbnummer
905637

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lidingö stad, Sekretariatet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lidingö stad, Sekretariatet: